Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AramisKD
Hallå på er. Har en fundering.

Jag ställer ju in på parkeringsvärmaren vilken tid jag ska åka och sen sköter den allt själv. Man brukar säga att man ska åka lika länge som parkeringsvärmaren varit på för att inte tömma batteriet.

Men hur vet jag hur länge den varit på? Bilen är ju riktigt fint uppvärmd även om jag skulle åka en 15-20 min innan jag ställt in att jag ska åka.
Användarvisningsbild
av MartinS
Tror den kör 45min, min verksr göra det iaf.

Jag brukar starta manuellt med voc 20-30min innan jag skall åka.
av pennywize
Har själv ganska kort till jobbet och kör min värmare rätt flitigt. Finns det risk att den tömmer batteriet eller säger den ifrån innan? Tänker mig likt start/stopp som inte alltid funkar om inte kriterierna tillåter..
Användarvisningsbild
av T5forever
pennywize skrev:Har själv ganska kort till jobbet och kör min värmare rätt flitigt. Finns det risk att den tömmer batteriet eller säger den ifrån innan? Tänker mig likt start/stopp som inte alltid funkar om inte kriterierna tillåter..
Den avbryter värmningen vid lågt batteri och lämnar ett meddelande som jag inte minns, men man fattar vad som hänt.
Och då är det ändå med gott mått kvar så det räcker att starta bilen. Har hänt mig 1 gång, köpte en laddare och laddar var 14:dag efter det.
Använder värmare 5-6 dagar i veckan 2 ggr/ dag, kör oftast långt på helgen så det tog ca 5 månader innan det hände.

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]