Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Tror ni på fullaste allvar att nån sitter och
photoshopar bilderna innan dom läggs ut på nätet.
Jag tror inte att man har tid med sånt skit.
Visst lurar säkert vinkeln ögat, o självklart vill man väl ta en bra bild på sina bilar man skall sälja.
Att man sen tycker att man pga det skulle vara oseriös bilhandlare tycker jag känns en smula patetiskt.
Det är en sak att ha backade bilar och för det kallas oseriös, men inte för bildernas skull.
Användarvisningsbild
av A80TD
Om man jämför fram- och bakdäcken på Toyotan på de två översta bilderna, så ser de ut att ha olika profil. På de nedre bilderna ser däcken mer lika ut.
Jag hade inte trott att någon skulle lägga ner tid på sånt, men när man ser fotona så verkar det ju så.
Det går säkert att leja någon ung datorfantast för någon hundring svart per bil. :)
Användarvisningsbild
av mugge
Med viss erfarenhet av halvmanuellt "batchande" med photoshop vill jag hävda att det vore ganska enkelt att photoshoppa upp fälgarna. Första gången är det lite pyssel, men med tanke på att alla bilderna är ur samma vinkel och i samma posering så behövs bara några få musklick i för varje ny bild. Att man photoshoppat andra delar av bilderna är ju uppenbart.
Användarvisningsbild
av Statsminister
mugge skrev:Med viss erfarenhet av halvmanuellt "batchande" med photoshop vill jag hävda att det vore ganska enkelt att photoshoppa upp fälgarna. Första gången är det lite pyssel, men med tanke på att alla bilderna är ur samma vinkel och i samma posering så behövs bara några få musklick i för varje ny bild. Att man photoshoppat andra delar av bilderna är ju uppenbart.
Det stämmer nog, efter att ha tittat lite mer så har jag nog konstaterat att så måste vara fallet. Det är ju faktiskt trots allt bara att göra en "action" i ps, med tanke på att dom står så lika ...
Användarvisningsbild
av Mattias_F
De är ordentligt flitiga med att redigera alla bilder i ps.
Någon som varit på plats och kanske tagit en oredigerad bild så vi kan jämföra? Vore inte fel om man kunde mäta av ljusmodulen i den heller, så ser vi om 11' mil på en -99 är riktigt.
Dessutom finns lite mer roligt om dem här:
http://www.300power.com/forum/index.php ... eadid=2921
av S60AWD2.5T
Men är det inte bara vidvinkell/fisheya ?

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]

Hej Har du löst problemet? Mvh Peter