Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av evosex
Mr H skrev:
evosex skrev:Om man kör med 215 bredd då?
Tittar man på vilket ET Volvo har på sina originalfälgar så är det antingen 43 eller 49. Väljer du då en fälg som har ET 35 betyder det att fälgens mitt (mitten på däckets slitbana) hamnar 8 respektive 14 mm längre ut än med en originalfälg. Dessutom är TT Spider-fälgen 8,5" bred och din originalfälg gissningsvis 7.5".

Tyvärr hjälper det nog inte mycket att montera ett 215-däck. Dessutom blir det nog väl smalt med ett 215-däck på en 8,5" bred fälg, 8.5" = 209.95 mm (1"=24,7mm).

Tyvärr tror jag att du får glömma TT Spider-fälgen, om det inte går att få fram den med ett mer gynnsamt ET. Synd, för jag håller med om att den är jäkligt snygg!

Pratade med Teletyre och enligt dom så ska det inte vara några problem alls. Dom hade tydligen sålt flera såna till V70N och det skulle passa perfekt.

Så jag slog till och köpte en uppsättning 8)

Återkommer med bilder. Om dom nu går att få på... :wink: :D
Användarvisningsbild
av exup
evosex skrev:Ser riktigt bra ut i höjd nu! Vilken sänksats är det du använt?
Vet ej,somsagt så va det en födelsedagspresent ifrån tjejen,vet ej va det kostade heller :?:
Användarvisningsbild
av Mr H
exup, det blev ju kanon med sänkningen! Håller med om att fälgarna blev ett snäpp vassare nu när bilen blev sänkt.

evosex, då håller jag tummarna föratt det funkar för dom fälgarna är ruskigt snygga.
Användarvisningsbild
av exup
Mr H skrev:exup, det blev ju kanon med sänkningen! Håller med om att fälgarna blev ett snäpp vassare nu när bilen blev sänkt.
Thanks Man :D
Användarvisningsbild
av Loner
Flyttar till styling forumet!

/L
av evosex
Sådär nu har man fått på både fälgar och sänksats :D

Fälgarna är TT Spider 19 tum och sänksatsen blev GE Motorsport som sänker ca 35 mm

Resultatet blev enligt mig mycket bra! Inga problem med att det tar i någonstans heller trots mycket bredare fälg och ET på 35

Bilder finns på länken:

http://www.garaget.org/?car=51352
Användarvisningsbild
av exup
evosex skrev:Sådär nu har man fått på både fälgar och sänksats :D

Fälgarna är TT Spider 19 tum och sänksatsen blev GE Motorsport som sänker ca 35 mm

Resultatet blev enligt mig mycket bra! Inga problem med att det tar i någonstans heller trots mycket bredare fälg och ET på 35

Bilder finns på länken:

http://www.garaget.org/?car=51352
:P Klockrent!!Vad du har för bredd/profil,35/235 kanske?
av Noodles
garaget.org skrev:Fälgar, däck och bromsar: TT Spider 19*8,5 Dunlop Sport 215*35/19
:wink:
Användarvisningsbild
av exup
Noodles skrev:
garaget.org skrev:Fälgar, däck och bromsar: TT Spider 19*8,5 Dunlop Sport 215*35/19
:wink:
Haha,ok :D Man får läsa lite hehe
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]