Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Min funkar igen nu.. Det strular lite ibland. Brukar inte vara många timmar. Det är lite störande, men all den andra tiden då den verkligen funkar är det en fantastisk funktion, och jag tycker inte det är så farligt dyrt efter dom tre första åren. (som alltså ingår när man köper ny bil) Ett kontantkort för mobil med lite surf på kostar ju en hundring i månaden...
Man lägger ju ofta 20 gånger mer bara på soppa i månaden...

Ja om det var bara ett kontantkort med lite surfkostnad som behövdes skulle det kanske kunna accepteras VOC med dålig funktion , men så är det ju inte .
Kontantkort med surf behövs ju inte överhuvud taget inte för VOC funktionerna ,utan ett abonnemang för just VOC som kostar ett par hundra i månaden !!!( efter 3 år)
Vad får du ett par hundra ifrån? 100kr i månaden (eller 105-114kr om man ska vara exakt, beroende på om man förlänger ett eller två år i taget)

Och det är ju vad det är, alltså ett abonnemang på datatrafik. Jag jämförde det med vad man betalar för ett kontantkortsabonnemang till t.ex surfplattan.
Voc har ingen dålig funktion, men när det funkar så är det såklart ingen som går in och skriver om det, så fort det ligger nere blir det ju kommentarer.
Håller med om att det har en liten väg kvar till helt stabil funktion, men inte att det skulle vara så instabilt att det inte är värt det eller att det över lag är dålig driftsäkerhet.
Dom hade ett tag för ett par år sen där dom under några månader hade många avbrott, men efter det är det, för mig i allafall, inte mer än nått kort avbrott i månaden. Och då använder jag appen väldigt (sjukligt) ofta. Kollar laddstatus typ hela tiden och startar värmare, tar ut körjournal, sätter timer o.s.v...
leiwi skrev:Bara att gratulera dig andersuw
Tack! Fast jag har ju svårt att förstå varför jag skulle vara att gratulera mer än någon annan VoC-användare.
leiwi skrev:du har ju i många inlägg framhållit VOC s fantastiska driftsäkerhet.
Jaså har jag. Kan du ge mig ett enda exempel på det?

Tyckte för övrigt att jag just skrev att Volvos servrar kunde vara mer stabila än de är men jag kanske missminner mig. Eller så är det bara att jag är mindre benägen att överdriva saker och ting än vissa andra. ;-)
Har hittills varit mkt nöjd m VOC, trots den kan vara lite saggig ibland (om det inte är min tfn)
Men igår hade jag en traumatisk upplevelse. Åkte längd m ungarna. Slutet närmade sig, drog upp tfn startade värmaren. Men när jag kom t bilen var den ej på, hade meddelande i tfn "kunde ej starta värmare", nåja... - Körde hem en kort bit, gick in. runt 2 timmar senare skulle jag promenera till konsum o köpa folköl elikn, DÅ! var värmaren på!! - Ville ej stängas av med tfn; "kunde ej stoppa värmaren". Fick gå in hämta nyckel o stänga av den. VOCen säger att bilen alltjämt står parkerad vid längdskidspåret. - Kopplade in batteriladdare.

Helst vill jag ha Li Shufus huvud på ett silverfat. Men kan till nöds acceptera han kommer förbi o ber om ursäkt.

Asså; den där jävla appen m tillhörnande server, hur svårt kan det vara. Torde gå att hitta 12-åringar som kan bygga den bättre.
Det borde du felanmäla till Volvo/serviceteknikern, och se till att han skickar vidare... Ett av problemet är nog att vi inte rapporterar buggar och fel så frekvent till Volvo som vi gör här på forumet. :D (Och att Volvo inte har nån bra funktion för att göra det annat än att göra det via verkstan.)
Har hänt mig ett par gånger att värmaren inte startar på kommandot utan ett par 1-2 h senare när systemet vaknat till liv igen...
Bilen e fortfarande parkerad där den var igår vid denna tiden.
Premium eller inte så tycker jag VOC e bra det gör oftast det jag ber om, tror inte andra system e bättre, är många komponenter som skall funka o som allt son har mjukvara inblandat, turligt nog e ju VOC stabilare än Nordeas internetbank...
å blir det ju hundralappar
joel80 skrev:Vad får du ett par hundra ifrån? 100kr i månaden (eller 105-114kr om man ska vara exakt, beroende på om man förlänger ett eller två år i taget)

Och det är ju vad det är, alltså ett abonnemang på datatrafik. Jag jämförde det med vad man betalar för ett kontantkortsabonnemang till t.ex surfplattan.
Voc har ingen dålig funktion, men när det funkar så är det såklart ingen som går in och skriver om det, så fort det ligger nere blir det ju kommentarer.
Håller med om att det har en liten väg kvar till helt stabil funktion, men inte att det skulle vara så instabilt att det inte är värt det eller att det över lag är dålig driftsäkerhet.
Dom hade ett tag för ett par år sen där dom under några månader hade många avbrott, men efter det är det, för mig i allafall, inte mer än nått kort avbrott i månaden. Och då använder jag appen väldigt (sjukligt) ofta. Kollar laddstatus typ hela tiden och startar värmare, tar ut körjournal, sätter timer o.s.v...

ja så är det väl Joel 80 men du har väl betalt ett stort antal tusenlappar för att få det till bilen också , vet inte hur länge du brukar aha din bil men om man byter bilvart tredje år så blir det ju hundra tals kronor i månaden för en sak som har mycket mera att önska vad gäller driftsäkerheten :D :D
Voc kostar ungefär en hundring i månaden de första åren också, inkl. inköpet då. Jag betalade 4kkr för det i min V40cc och då ingår tre år. Värt varenda öre om du frågar mig...

För övrigt är en hundralapp just en hundralapp, två eller fler är hundralappar i plural :)

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]