Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SkauneJohan
är smått irriterad, hittade en annons på blocket förre veckan på just en sådan 245a jag letat efter ett tag nu, dessutom i samma kommun som mig, säljaren har kontakt endast via mail och svarade på första och ett andra mail och tyckte att vi skulle ha kontakt denne helgen sen bara ignorerar han, vad är det för fel på folk....... :roll:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jo, det finns gott om folk som helt plötsligt ändrar sig av någon oförklarig anledning, och bara slutar höra av sig...
Trist när det händer, speciellt om man hittar ett objekt som passar en jättebra(inte behöva åka genom hela sverige osv), men är dom inte mer intresserade än så att bli av med det dom säljer så får det väl heta slipp då :roll:
Användarvisningsbild
av Derank
Nu kan annonsören ha råkat ut för både det ena och det andra som för han är viktigare i livet än att svara på mail........
Han kan vara sjuk, bakfull, huset brunnit ner, fast hos flickvännen osv osv osv alla är inte idioter bara för att de inte svarar på ett mail.
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
hade en bekant som skickade mail till samma person(han e också intresserad) och fick svar direkt på första mailet och andra, sedan inget när han ville ha telenummer eller adress så i detta fallet är det en riktig idiot
av Volvosson
Å andra sidan..

Som köpare kan man inte kallt räkna med att få köpa en bil bara för att man kontaktar säljaren.
Säljaren har ju sin fulla rätt att ta bort en annons, sälja till vem han vill, när han vill, och om han vill.
av Lövet
Själv träffade jag på en kille som skickar ett(1) mejl på bilen jag hade till salu med lite frågor. Sedan hände ingenting på ett par dagar. Under tiden visar jag bilen för en annan spekulant vilket gör den första spekulanten totalt jävla tokig! Han hade minsann reserverat bilen och det var respektlöst mot honom att någon annan hade fått titta på den och allt möjligt. Tråkigt nog köpte inte spekulant 2 bilen men jag valde ändå att be spekulant 1 att fara och flyga trots att han fortfarande ville köpa bilen. Kändes som att den affären skulle bli ett ändlöst krångel och gubben skulle klaga på allt mellan himmel och jord efteråt.
av llesrof
SkauneJohan skrev:hade en bekant som skickade mail till samma person(han e också intresserad) och fick svar direkt på första mailet och andra, sedan inget när han ville ha telenummer eller adress så i detta fallet är det en riktig idiot
Okej, då är ni två personer som oberoende av varandra e-postat säljaren och ingen av er har fått svar. Istället för att dra slutsatsen att säljaren är en idiot så drar jag slutsatsen att säljaren är upptagen med något annat. Just det att han inte svar någon av er styrker ju misstanken att säljaren inte haft möjlighet att svara snarare att han/hon är en idiot. Det finns ju många anledningar till att säljaren inte svarat. Datorn kan ha gått sönder. Internetförbindelsen ligger nere. E-postkontot har blivit hackat. Säljaren är på semester. Listan kan göras hur lång som helat. Varför vill du så gärna tro att säljaren är en idiot?
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
ifall säljaren bestämmer träff o sen låter bli att ge adress eller ens säga ifall mitt bud ligger bra till är han en riktig idiot, fick svar sent igårkväll att mitt bud är för lågt...fortfarende inget om vad han vill ha i bud eller vad budet ligger på, ligger jag nära det han vill ha eller extremt långt ifrån? är bilen ens besiktad detta årtiondet? IDIOT, öppen diskution är också omöjligt eftersom han låter bli att svara från sin sony experia smartphone, han har massor med bilder som han lovat att skcika till mig men låter bli, idiot, hur lång ska listan göras?

jag har ingen smartphone men ifall nån är seriöst intresserad av en vara jag säljer så svarar jag ett par gånger om dagen(via mail) trots att jag är väldigt upptagen och ger mitt telefonnummer ifall de verkar riktigt intresserade
av Lövet
Om jag säljer en bil för säg 50.000 (och det är rätt marknadspris) och någon bjuder 35.000 kommer jag inte svara den personen mer. Sådana personer vill jag inte göra affärer med.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS