Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Aktiverade VOC till min V60 från 2013 idag.

Allt har gått bra, kunde lägga över resmål från telefonen osv.

Men nu när jag är hemma, bilen står parkerad i en garage länga, så säger den att bilen används. Kan det ha något själva garaget att göra, eller vad kan det bero på?

Kunde då inte heller kommunicera med bilen, då den säger att den används. Den säger även att bilen står 6-7 km ifrån det stället den faktiskt är på.
Inte heller min position i lägenheten stämmer.
Det kan ibland ta lite tid innan VoC-appen uppdaterat sig. Sedan kan det möjligen också vara så att du har dålig nättäckning på en eller båda platserna (där du själv är och där bilen är).
Just nu verkar VOC-servern fått ett av sina hick-anfall igen. Jag får ingen aktuell info från bilen, står att jag fortfarande är där jag var vid 13 - 14-tiden idag och jag ser inte senaste resan och kommer just nu inte alls in på "volvo on call" på minvolvo.volvocars.se.
Får felmeddelanden "Vi kunde inte kontakta Volvo On Call. Försök igen lite senare." Hoppas det snart kommer igång.. Hm...
joel80 skrev:Just nu verkar VOC-servern fått ett av sina hick-anfall igen. Jag får ingen aktuell info från bilen, står att jag fortfarande är där jag var vid 13 - 14-tiden idag och jag ser inte senaste resan och kommer just nu inte alls in på "volvo on call" på minvolvo.volvocars.se.
Får felmeddelanden "Vi kunde inte kontakta Volvo On Call. Försök igen lite senare." Hoppas det snart kommer igång.. Hm...

Ja och det är rätt ofta VOC får "hicka " och fungerar undermåligt med tanke på vad det kostar , ingen premiumklass precis :(
Hmm. Provade just nu och det funkade hur bra som helst. Men det betyder förstås inte att det inte var kajko för en liten stund sedan. Visst kunde Volvos servrar vara lite mer stabila men felen verkar i vart fall inte inträffa oftare än att jag hittills aldrig sett något av dem "live".
Min app strular ordentligt idag... svårigheter att logga in, den har inte registrerat dagens körning, den tror för tillfället att både värmare och bilen är igång...
Känns riktigt obehagligt att en app som kan både öppna och starta bilen fungerar så dåligt...

.
Min funkar igen nu.. Det strular lite ibland. Brukar inte vara många timmar. Det är lite störande, men all den andra tiden då den verkligen funkar är det en fantastisk funktion, och jag tycker inte det är så farligt dyrt efter dom tre första åren. (som alltså ingår när man köper ny bil) Ett kontantkort för mobil med lite surf på kostar ju en hundring i månaden...
Man lägger ju ofta 20 gånger mer bara på soppa i månaden...
andersuw skrev:Hmm. Provade just nu och det funkade hur bra som helst. Men det betyder förstås inte att det inte var kajko för en liten stund sedan. Visst kunde Volvos servrar vara lite mer stabila men felen verkar i vart fall inte inträffa oftare än att jag hittills aldrig sett något av dem "live".
Bara att gratulera dig andersuw , du har ju i många inlägg framhållit VOC s fantastiska driftsäkerhet . Men jag tror inte det är så många som vill framhålla driftsäkerheten i systemet. Det har skrivits kilometer vis med inlägg om bristerna I VOC , och Volvo har till och med förlängt abonnemangen för många på grund av bristande funktioner ! Det är inte ett premium system utan det "hickar och haltar en hel del" :o :o :o
köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]

För den som är intresserad så finn[…]