- sön 14 feb 2016, 17:38
#1048330
Hej
Vi har en V50 2.0D 2010 med Powershift som har börjat låta runt 1200 RPM till 1400 RPM (smalt intervall). Det låter som en plåt sitter löst och känns som vibrationer. Är det någon som vet om det finns några standardfel? Bilen har gått knappt 17000 mil.
Har testat att köra på olika växlar för att se om det är något med växellådan som bara händer på jämn/udda växel. Det låter både när man kör olastat och med last (växel i och gasar). Så fort den kommer under 1200 RPM eller över ca 1400 RPM så tystnar den. Det låter som det kommer nedifrån på vänstersidan. Det låter inte som ett trasigt dubbelmassesvängjul (har "youtubat") utan mer som en plåt som sitter löst.
Tack!
Vi har en V50 2.0D 2010 med Powershift som har börjat låta runt 1200 RPM till 1400 RPM (smalt intervall). Det låter som en plåt sitter löst och känns som vibrationer. Är det någon som vet om det finns några standardfel? Bilen har gått knappt 17000 mil.
Har testat att köra på olika växlar för att se om det är något med växellådan som bara händer på jämn/udda växel. Det låter både när man kör olastat och med last (växel i och gasar). Så fort den kommer under 1200 RPM eller över ca 1400 RPM så tystnar den. Det låter som det kommer nedifrån på vänstersidan. Det låter inte som ett trasigt dubbelmassesvängjul (har "youtubat") utan mer som en plåt som sitter löst.
Tack!
Senast redigerad av 1 DoktorDiesel, redigerad totalt 0 gånger.