- fre 26 feb 2016, 17:42
Hmm personligen skulle jag kolla en bil med färre mil och som inte gått taxi...taxibolaget byter när bilen är slut....
Moderator: Moderatorer
prahna skrev:Hmm personligen skulle jag kolla en bil med färre mil och som inte gått taxi...taxibolaget byter när bilen är slut....Och ts har redan köpt bilen..................

rogerhq skrev:Var sitter anslutningen för startspärrar, typ alkolås, tänkte förbikoppla det...Koppla förbi det själv tror jag inte ens går, det är ju själva poängen med alkolås
Hur får man tag på kompletta verkstadsdata, ritningar, demontering/moteringsscheman, serviceprodcedurer, obd2-komplexet, elscheman, testprocedurer, mm mm?
Cox skrev:Och vart även varnad att köpa den, om han nu inte fick den nästan gratisOk, tack för era varningar men tyvärr löser dom inte mitt problem
svergie2 skrev:Köp VIDA och DICE så får du tillgång till det du beskrev :)Är det den här länken som leder till universums samlade kunskap om Volvo? ---> http://www.volvotechinfo.com/index.cfm? ... thisIsVida
Cox skrev:Nej sök på eBay så hittar du en kopia av mjukvaran Samt läsare, vida/diceKan rekommendera det här paketet. Lite dyrare än andra men ger också valuta för pengarna som jag ser det i enlighet med vad som framgår av annonsen:
rogerhq skrev:Det här duger inte, bilen står och batteriet laddar ur på en vecka, det måste finnas något som drar ström, det är nytt och ska inte bete sig så. Kan möjlign bero på taxameterutrustningen.Se länken som andersuw försett tråden med, dvs läs kommentaren ovan
Inga förslag på leverantör av vida/dice?
Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]
Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]