Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
börne skrev:Är bilen låst & du trycker på knappen för bakluckan låser du endast upp bakluckan, trycker du snabbt två gånger öppnas den, men den åker inte upp själv.
okey då vet jag.Undrar om det är svårt att få till det så.Hade så på förra bilen,låset och dämparna i bakluckan såg vanliga ut.Undersökte aldrig mer.Borde ju vara nåt med dämparna
Användarvisningsbild
av börne
Antagligen starkare gasdämpare om den inte lyfts elektriskt, sen vet jag inte om dom orkar förbi från stängd eller man måste hjälpa till att lyfta luckan första biten. Kan tänka mig det krävs annan geometri om även en starkare dämpare skulle lyfta från nedersta läget. Men jag har egentligen ingen aning, bara min gissning.
Användarvisningsbild
av snepo
börne skrev:Antagligen starkare gasdämpare om den inte lyfts elektriskt, sen vet jag inte om dom orkar förbi från stängd eller man måste hjälpa till att lyfta luckan första biten. Kan tänka mig det krävs annan geometri om även en starkare dämpare skulle lyfta från nedersta läget. Men jag har egentligen ingen aning, bara min gissning.
ja kanske för mycket jobb att få till det.

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]