Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
1800kr har jag betalat i självriak vid stöld hos Volvia. Jag försåg mellansverige med 850R vingar under nått år. Måste ha varit flera centimeter med lack på det bakpartiet. Ett gäng skärmblinkers och R emblem och V70 takvingar... kul med eftertraktade bilar NOT!

Tack för att Volvo har slutat med R-Design logga i grillen.
Jag är förvånad att ja har klarat mig utan stölder nu i flera år. Låst och larmat garage har kanske gjort sitt.
av prahna
Ja, det blir nog till att fixa detta utan försäkringsbolaget. Anmälde skadan men det är för lite skadat/stulet för det ska vara värt det. Lackskadan sitter under listen och det är ju plastlucka så det rostar inte.
av prahna
Erac skrev:Tråkigt med stölden. Jag förstår att du är upprörd. Här är svaret på din fråga:

https://www.bra.se/bra/brott-och-statis ... brott.html

Verkar som att vi är på rätt väg. Nu har jag iof inte lusläst...
Tror tyvärr det är som för mig, ska jag orka anmäla. Nu måste jag det pga försäkring men det är nog mycket som skits i då man inte tror det ger något. Polisen lär ju inte komma springande, vittnen saknas...
av snabbis
Surt som faan. Själv blev jag av med mina torkarblad utanför VolvoBil för någon månad sedan. Tur att dom inte bände upp armarna i huven iaf :/
av Alexas
Fast nu kom jag ju på, jag har visst råkat ut för skadegörelse! Också på min XC70! Den stod på gatan i ett villaområde över natten. I Eslöv. Jag märkte på morgonen att någon slagit mot yttre baklampan så plasten hade spruckit.

Jag fick en ny lampa för mindre än självrisken så det blev ingen anmälan för mig heller. Bytte själv.
Användarvisningsbild
av palmqvist
prahna skrev:I Torslanda på dagen eller natten? Det är ju för djälvligt.
Under natten var det
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Är det bara jag eller känns det som att just gbg är extra utsatt för stölder på Volvo bilar? Tycker man ser att det försvinner grillar, fronter etc etc. dagligen i gbg. Kanske bara en tillfällighet men något jag har reagerat över iallafall.
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]