Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Bilbolaget Sundsvall.
Användarvisningsbild
av joel80
Fick ner min ränta till 3.45 tror jag det var.. efter hård förhandling.. Leasingavtal.. Kanske annorlunda än billån..

Volvo finans via Bilbolaget Gävle.. Jag valde dom då rabatten på serviceavtalet blev högre än skillnaden på räntan mot annat billån jag tog offert på.
av Silverbilen
Serviceavtalet är ett bra köp. Jag gjorde likadant. 50' på Volvofinans, resten kontant. "Värdet" på det billiga serviceavtalet beror på hur billigt du själv kan låna och hur mycket billigare du kan serva annorstädes. Om du kan belåna ditt boende till 1,35% (inte ovanligt i Stockholm) och Volvofinans tar 5%, så tjänar du ändå mer på serviceavtalet än du förlorar på Volvofinans höga ränta. Men låna inte mer än du behöver av dem! Hittar du någon som servar en XC60 för 12*99 kronor om året, får du gärna berätta det :-)
av Niclas
Jag lånade 30 000kr och fick 99kr/mån, men även om man räknar in en ränta på 6% så sparar man på det :D
Användarvisningsbild
av Derank
henriktornqvist skrev:1,95?? Satan. Det var bra, fått 4,05 i Karlstad. 3,5 på banken. Hur har du lyckats med det?
Dom hade nyligt kört en räntekampanj som iofs gällde lagerbilar, men jag fick samma ränteerbjudagnde från Bilbolaget i Gävle, S-vall ville först ha 4,45, det var ordinarie sa de, kunde gå ner till 3,95, men då jag visade offerten från Gävle fick jag samma här 1,95%.

Jag misstänker dok att säljaren på bilbolaget i Gävle gjort en groda, el så hade de 1,95 just då.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Utöver serviceavtalet tillkommer ju sånt som inte omfattas av servicepunkterna väl? Så visst kan det hända att man får lägga till slitdetaljer vid service, ex belägg.
Finns nåt som heter trygghetsavtal där det ingår mer.
Användarvisningsbild
av Derank
W.A.P.E. skrev:Utöver serviceavtalet tillkommer ju sånt som inte omfattas av servicepunkterna väl? Så visst kan det hända att man får lägga till slitdetaljer vid service, ex belägg.
Finns nåt som heter trygghetsavtal där det ingår mer.
Kostnaden på ditt serviceavtal är baserat på din årliga körsträcka och kostar därefter. För normalbilisten blir det inga extrakostnader de 3år serviceavtalet löper, du hinner inet slita ut något. jag gjorde nyss 4 servicen och då byttes stift och det var medräknat i priset.

99sek i månaden kommer du aldrig under, inte ens om du gör det själv och vem ids ens göra det själv för de småpengarna, jag gör då inte.
Användarvisningsbild
av mane
Man måste väl även ha bilen försäkrad i Volvia, för att få det lägre priset på service avtal?
Användarvisningsbild
av joel80
För mig var kravet finansiering via Volvo finans.
Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]