Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:
fjohan82 skrev:En enkel avspolning med avfettning fick det bli idag på väg hem från kontoret. :-)-)
Spolade av igår.. idag ser det lika hemskt ut som innan avspolningen.. :roll:
Ja tyvärr är det så. Min kommer troligen kräva en tvätt till helgen igen, på gott och ont...
jimlindeborg skrev:Det gäller ju att prioritera ;) :roll:
Så sant, var redan sen hem idag men tog mig tid at tvätta, ska vara bra väder resten av veckan (ingen nederbörd) :)
AllramEest skrev:Idag kom min Blackvue dr650 dashcam. Montering blir dock först i helgen.
Ska bli skoj att se :-)-)
Mabuse skrev:Vilka andra verkstäder mellan dessa två städer är pålitliga att göra bra jobb?
Tycker AD Bilverkstad på Åbyvägen i Örebro är bra att ha att göra med.
Ombesiktat, och lärt mig att inte köpa dimljuslampor från Biltema (eller sätta om/besiktning på ClearCar >_>) :p Justerade ner insatsen igår, och fick chansen igen på ombesiktningen, utan några bra resultat. Köpte ny på Mekonomen och gick igenom lätt :p
Idag fick tösen en full tank, det var hon värd efter lite slattar här och där den senaste tiden.
Nu jinxar jag det garanterat, men om vädret är likadant imorgon som det är idag här i Stockholm så ska hon få sig årets första tvätt.
Var och sköljde av röda faran också på vägen hem.
Men fin tvätt får det bli snart nu när vår solen tittar fram.

Var och handlade en hel del bilvårds prylar nu när Mekonomen hade 25% idag. En hel del Meguiars prylar vart det.
New car kit, Ultimate quik wax, interior detailer cleaner, Sonax fälrengöring. 215kr i rabbat. Inte dåligt.

Så nu har jag radat upp allt jag har, gått igenom, slängt gammalt skit och tvättat mikro-fiber dukar osv.

Bild
Rizzt: Ser ut som laddningen jag kom hem med senast de hade 25%, quickvaxet fungerar över förväntan men det kan bero på ett bättre förarbete med den där clay:en som fungerade ypperligt :) Det var dock snooorlång kö när jag kom dit så fick nog vänta en 35-40 min men träffade en snubbe som jag började samspråka med och han hade bokat skidsemester precis och vi tjötade om allt därtill och utredde hans pjäxproblem med så det var helt ok trots den långa kön :)
Gjort klart v50:in för försäljning. Plockat ur allt som inte ska skickas med. Lämnar fm-modulatorn kvar så även nästa ägare får aux ingång på stereon :)

Böt även framskärm eftersom den gamla rostat rätt mkt sista tiden. Höjjer ju intrycket av bilen rejält om den ser bra ut.

Det var fullt med gamla löv/skräp som legat innanför skärmkanten som gjort att den rostat inifrån.

Bild

Den nya på plats. Kulören stämde helt ok mot dörren.

Bild
  • 1
  • 514
  • 515
  • 516
  • 517
  • 518
  • 1912

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)