Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bonden1989 skrev:Fick ett sms i morse från Sundsvall där det stod att delen jag beställt var tyvärr trasig och att de inte hade någon annan. :( Får väl söka vidare efter en annan då...

Kommer nog att montera dit mittkonsolen ikväll, bara för att slippa se den ligga på hyllan. Tänkte ju vänta med det eftersom jag hade sargen på väg, men nu tänker jag inte vänta. :wink:

Får hoppas jag får tag på en annan sarg vid ett senare tillfälle.
Det var a schyst av dom att tala om det istället för att dom bara hade skickat iväg delen och du hade fått stått med retur.

Ja det får du göra tror inte att du behöver bort med mitten konsolen för att byta sargen runt radion sen.
DayDreamer skrev:
Bonden1989 skrev:Fick ett sms i morse från Sundsvall där det stod att delen jag beställt var tyvärr trasig och att de inte hade någon annan. :( Får väl söka vidare efter en annan då...

Kommer nog att montera dit mittkonsolen ikväll, bara för att slippa se den ligga på hyllan. Tänkte ju vänta med det eftersom jag hade sargen på väg, men nu tänker jag inte vänta. :wink:

Får hoppas jag får tag på en annan sarg vid ett senare tillfälle.
Det var a schyst av dom att tala om det istället för att dom bara hade skickat iväg delen och du hade fått stått med retur.

Ja det får du göra tror inte att du behöver bort med mitten konsolen för att byta sargen runt radion sen.
Jo, det var det ju. :)
Jag undrar om sargen satt i bilen när jag beställde och att de monterade ut den när jag beställt. Kan ju lätt hända att man förstör något då. Har rätt svårt att se att de skulle lägga ut en trasig vara på Bildelsbasen med flit. :)

Jo, men jag misstänker att den måste bort, eller i alla fall lossas. Sitter en flärp längs fram på mittkonsolen som ska in i sargen runt radion. Mittkonsolen sitter även fäst med 2 skruvar där, men vi får se. :wink:
Ja det är lätt hänt att sakerna går sönder.

Ja jag såg en bild på det och det är nog tyvärr så att man måste bort med mittkonsolen trodde inte att den gick så lång inunder.
Bonden1989 skrev:Trä-ratt inköpt! :D
599kr med frakten. Bildelsbasen brukar ta en 1000-lapp för en ratt. :wink:
Vad gött att du kom billigare undan :D Ratten med trä är väl även tunnar/smalare där man håller eller det kanske fanns tjockare trärattar :???: för 99 kom den tjockare ratten som vi har nu i våra bilar. Vet inte vilken ratt jag föredrar då den tjockare är mycket varmare och goare på vintern men man får goare känsla med den tunnare.
Saknades lite skruvar på min vinge jag köpte. :roll:
De som sitter i gångjärnen ska bytas till längre skruvar.

Skickade iväg ett mail till min reservdelsman på Liljas, med artikel-nr på monterings-satsen. Den hade utgått, men skruvarna var inget problem att få tag på.
De kommer tisdag-onsdag. :D

Det ska även användas dubbelhäftande tejp på vingen och även den har utgått. Det går ju dock att köpa sånt på t.ex. Biltema... :)

Nu är det bara sargen runt stereon som fixas. :wink:
Tråkigt att det ska utgå hela tiden :(

Hoppas att du hittar en sarg i trä den var faktiskt riktigt svår att demontera satt skruvar gömda här och där.
Borde ju inte vara så svårt att hitta en då dom är ganska vanliga det är nog svårare att hitta en trä ratt.
DayDreamer skrev:Tråkigt att det ska utgå hela tiden :(

Hoppas att du hittar en sarg i trä den var faktiskt riktigt svår att demontera satt skruvar gömda här och där.
Borde ju inte vara så svårt att hitta en då dom är ganska vanliga det är nog svårare att hitta en trä ratt.
Jo, jag har förstått att det ska vara rätt så pilligt! :wink: Trä-rattar finns det rätt så gott om på Tradera tycker jag. Köpte ju min där. :D Kom även ut en knopp i trä där igår.
White skrev:Tyvärr mycket som utgått till våra äldre vagnar. :(

Jo, det är ju så. Han sa till mig senast jag var på Liljas att Volvo garanter delar i 10 år, har jag för mig. Han sa att Saab är bättre där med sina 15år. :roll:

Maskin-tillverkaren Claas däremot har riktig service! Där kan du få fram original-delar till deras tröskor från 50-talet. :-)-) Det är väl lite deras grej att hålla sina maskiner rullande.
Sen är dom ju tyskar också... :lol:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 55

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?