Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC90freak
insnöad skrev: Det finns dock ett stort undantag från lovorden: laddsladden fastnar så fort temperaturen går under nollan. Grannarna får ett gott skratt varje morgon när jag står ute med hårtorken och försöker få loss fanskapet. Hade inte detta problem på D6:an och det känns inte ok (med Löfvens ord) för en premiumbil.
Har samma problem med min. Fast det är 10 minus och lägre som gäller för mig.
av Davajn
Vet ej hur kontakterna ser ut men antar de är nån typ av gummi tätning? Provat smörja in med vaselin?
av XC90freak
Davajn skrev:Vet ej hur kontakterna ser ut men antar de är nån typ av gummi tätning? Provat smörja in med vaselin?
Det är en typ av pigg, som kommer ner och låser stickproppen så fort man låser bilen. Den krånglar som sagt när det blir kallt.
Går säkert att lösa, men förväntar mig att såna saker är lösta eller löses när man köper toppversionen av Volvo's bil. Kan ju inte vara meningen att kunden ska lösa Volvo's inkompetens vad gäller nyleveransen av deras bil. Problemet är ju också att om jag börjar pilla med detta själv, så kommer man säkert få höra från verkstaden, att man använt fel fett/smörja/olja, och att det nu bidragit till problemet.

Nej, i min värld äger Volvo detta problem, och så får det förbli, tills dom tagit in bilen på verkstaden. Tack dock för tipset. :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Såg att emblemen bak har blivit färre! Kanske öppnar upp för ett blått bredvid också :twisted: :wink:
Bilagor
IMG_2058.jpg
IMG_2058.jpg (234.54 KiB) Visad 645 gånger
av wolv
XC90_Executive skrev:13 månaders leveranstid. Nu känns bilen komplett!! :-)-)
Har du äntligen fått den nu? :o
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
XC90_Executive skrev:Yes! :wink:
Kul! Hur tycker du D5an du körde innan står sig mot T8an? :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
T8an är ljusår trevligare än D5!! Nästan så det inte är jämförbart. Känns som en mycket exklusivare bil. Drivlinan är helt underbar! :-)-)

Ganska trevlig förbrukning med. :wink: Har sedan leveransen snittat 0.18l/mil! 8)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]