NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
Hej!

När jag skulle köra till jobbet idag så hördes oljud som kommer från motorrummet. Den slutade efter nån minut men nu på väg hem från jobbet så kom ljudet tillbaka och varade enda hem. Verkar komma från remmen? Vad kan det bero på? Bilen är en s40 1.8f
av htchd2
Låter så fort jag startar bilen och i takt med gasning. Höjs lite vid lättare tryck och sedan varvar ner när jag släpper gasen
av Perra_367
Generator, AC eller spännrulle? Det är svårt att lokalisera ljud i motorrummet, men testa som start att lyfta av hjälpremmen och se om det blir tyst?
av Perra_367
Min AC-kompressor lät identiskt när den gav upp. Jag var så inne på att det var generatorn så jag bytte den först (men ljudet fanns kvar). Den minimala felsökningen som jag missade var att slå av och på AC:n inifrån bilen... Men annars håller jag med er, generator eller spännare säkert mer troliga än AC.
av htchd2
Kan tillägga att min ac inte fungerat på ett tag nu. Men det lät inte så för de
av htchd2
Bilen har nu varit på årlig service. Ljudet kom från generator kullager och generatorn behöver bytas. Vad är ett rimligt pris för ett sånt byte

Problemet är förstås om det kommer[…]

Plocka ner subframe

Hej, har en trasig styrväxel och tänkte […]

Vi tar det enklaste först, det som Haynes kal[…]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB160[…]