Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pang58
Var och kollade med "min servicetekniker" ang parkeringsvarnaren, yttre givare vänster bak.
Det skulle kosta ca 2740 att byta ut den givaren. Tycker det är dyrt. Man kan få en givare från skroten för 3-400, köpa en från ebay för ca 150:- Kan man byta den själv på ett enkelt sätt eller måste man till Volvo oavsett för programmering efteråt?
Xc70, my2008
av andersuw
pang58 skrev:Var och kollade med "min servicetekniker" ang parkeringsvarnaren, yttre givare vänster bak.
Det skulle kosta ca 2740 att byta ut den givaren. Tycker det är dyrt. Man kan få en givare från skroten för 3-400, köpa en från ebay för ca 150:- Kan man byta den själv på ett enkelt sätt eller måste man till Volvo oavsett för programmering efteråt?
Xc70, my2008
Du behöver säkert inte åka till Volvo för programmering om det bara är en givare du byter. Styrenheten är en annan sak. Hur knepigt det är att göra jobbet själv vet jag inte. Men parkeringshjälp är ju tillval så det borde finnas en montageanvisning du kan titta i för att se vad som krävs och hur svårt du bedömer det vara.
Användarvisningsbild
av pang58
Tack. Då har jag lite att kolla på och fundera över. Man borde väl inte ens behöva montera ner kofångaren.... men det märker jag... :D
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]