Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Det är tänkt att son och sonhustru skall överta min gamla V70 T5 -02 till våren och jag tänkte dessförinnan ge den en lite grundligare rengöring. Den yttre delen lämnar jag nog bort men den inre tänkte jag klara själv. Undrar i samband därmed vad som är bästa metoden för att rengöra de mattor jag har i/till bilen, d.v.s.

1. De fasta textilmattorna
2. Lösa textilmattor
3. Lösa gummimattor

Alla tips på bra recept mottages tacksamt. Har just skaffat ett Interiör- och lädervårdspaket från Pingens men är förstås beredd att komplettera det om det skulle behövas för att få bra resultat så snabbt och enkelt som möjligt.

// Anders
Jag brukar använda Turtle Perfect Finish Showroom Interior Shampoo till bla. den textila inredningen (fasta mattorna och säten).
För gummimattorna blir det lite vanlig såpa som gnuggas in med någon svamp/borste och sedan sköljs de av.
Micce1980 skrev:3. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... +s%C3%A5pa GRÖNSÅPA!! :wink:
Tack! Ju enklare ju simplare. :-) Gammal hederlig verkar fortfarande ha sina nischer.
fjohan82 skrev:Jag brukar använda Turtle Perfect Finish Showroom Interior Shampoo till bla. den textila inredningen (fasta mattorna och säten).
För gummimattorna blir det lite vanlig såpa som gnuggas in med någon svamp/borste och sedan sköljs de av.
Tack. Skall ha det medlet i åtanke. Bilen har läderklädsel och där bör de grejer från Pingens jag just köpt vara ett av de bästa alternativen. De bör också funka bra på allt annat "ovan jord". Det är mest mattorna jag är lite osäker på.
Volvo V70 årmodell 2000

Hej ! Jag skall byta packboxarna för kamaxla[…]

Halvljus

Hej, skruvar just nu på polarns 945 o dä[…]

Det är samma faser som kommer att belastas va[…]

Batteri till V50?

Ah. Tack så mycket för snabbt svar.