Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av brinke
Jag undrar om det finns nån som har satt dit eller om det finns
dubbla utblås på vadera sidan till v70N
Gärna bilder
Användarvisningsbild
av ER
Jupp, det finns av märket Heico och SAM vill för det ha ca 11000kr och passar turbo som sugis om det är som på S60:n
Bilder på detta 120x74 utblås finns på http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=228
Dubbla runda per sida a la R-optik eller ett per sida eller ens billigare vettikatten om det finns till V70N för S60-system kan väl inte passa utan större mod. för nåt måste man ju få för dom nästan 400kr mer det kostar jmfr S60-systemet av samma modell.
EDIT: Alternativet är att låta några som typ Uppsala Avgasteknik specialbygga ett system åt dig på plats på bilen där du själv bestämmer vilket utblås och vilka dämpare du vill ha, blir säkert billigare också kanske.
Användarvisningsbild
av brinke
Tack för svaret
R ens verkar rätt sjysst men man kanske skulle fråga feritta vad dom tar
För 11000 är lite väl dyrt. men det kostar att ligga på topp..
Användarvisningsbild
av ER
Visst är det dyrt men JT-tuning har ju twinpipes med dubbls japsdämpare till S60 för 6000kr och på gång till V70N men med tanke på vad jag hört om dom av polare med S40/V40 och den påstådda resonansen runt 3500rpm så blir jag tveksam till att det ens är värt halva summan ens.
Har du ingen avgasfirma i krokarna som kan bygga på plats och ett helt customsystem så vore nog det att föredra pga valfriheten av slutrörsutseende.
Användarvisningsbild
av brinke
JAha så du menar att JT:s system låter mycket , OK det vill jag ej att det ska göra
man vill ju inte ha huvudvärk efter en mil.

Det är mest Utseendet som jag vill åt men en liten aning ljud förändring är ju tillåtet.

Och ja, vi har feritta i köping jag ska höra efter där vad dom säger.
Användarvisningsbild
av ER
Enligt dom (JT) själva så skall det vara "en viss resonanseffekt runt 3500rpm" men vet flera med S/V 40 som är missnöjda med just sk japsdämpare pga (o)ljudet. Är av samma åsikt som dig att det skall vara tyst men har inget emot lite mer mulligt ljud som just heicosystemet skall ge om man jämför ljudfilerna mellan original och deras sportsystem med ljudprov från 2.4i dvs 170 motorn.

Du kan ju återkomma med ferritas pris senare för dom kanske inte är så dyra ändå
Användarvisningsbild
av brinke
Jodå jag åter kommer med info från feritta
Användarvisningsbild
av brinke
brinke skrev:Jodå jag åter kommer med info från feritta
Har nu varit på ferrita dom vill ha 10000 kr för ett system från kat
innehåller då 3 st dämpare.

Måste byggas direkt på bilen då det ej finns färdigt till v70 N

det finns bara till xc:n.

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]