Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Cuskic skrev:Den stora Nyheten är Thors hammare lyktorna bara.... Och Nya volvo Järnmärket på grillem....
Dem borde gjort baklyckorna till full Led teknik som på V/S 90 Samt Xc90
Ingen Logik ha full led fram och inte bak :???: Inte värt att investera i lyktorna
Jag undrar om det verkligen är full-LED i de nya steålkastarna? Tycker man kan ana två reflektorer?
Användarvisningsbild
av Derank
Ja, det här var nog sämsta faceliften ever, jag skulle inte ens kalla det facelift.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
De där nya lycktorna skulle jag vilja ta en närmare titt på.

Om det inte är full led, undrar då om det fortfarande sitter xenon bakom. Nu vet jag inte exakt hur Tors hammare beter sig i olika lägen men det känns som att man har ersatt led linjen som fanns överst mot Tors hammare i dessa nya. Då borde det finnas en viss möjlighet till att uppdatera mot dessa nya. Frågan är hur pass ledbäraren stör ev ljusbild.

Som vissa vet har jag forskat en hel del i ämnet kring belysning på dessa bilar.

DRL verkar ju ha helt blivit skippat nu.
Tycker mig ana att den del av skidplate fram som var färganpassad innan, nu är målad i electrik silver rakt av. Eller?
Grillen ser ut att passa den också.

Jag hade gärna sett fler detaljer inredningsmässigt från de "nya" bilarna. Det som har skett sen introduktionen är mer en nerrustning av delar och detaljer än uppgradering (nätfickor, broderade loggor, belyst växelspaksknopp osv) är det som har försvunnit genom åren.

Här var en som kunde kolla vem som är leverantör till strålkastarna, skulle gärna vilja prata mer med dig om detta. :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av MartinS
FiddeUBC skrev:Det som har skett sen introduktionen är mer en nerrustning av delar och detaljer än uppgradering (nätfickor, broderade loggor, belyst växelspaksknopp osv) är det som har försvunnit genom åren.
Så är det ju ALLTID... Det snålas ju massor under åren när modellen väl är introducerad. De första årsmodellerna brukar alltid vara dom med bäst materialval, möjlig utrustning etc. etc.
av Kluster
FiddeUBC skrev:De där nya lycktorna skulle jag vilja ta en närmare titt på.

Om det inte är full led, undrar då om det fortfarande sitter xenon bakom. Nu vet jag inte exakt hur Tors hammare beter sig i olika lägen men det känns som att man har ersatt led linjen som fanns överst mot Tors hammare i dessa nya. Då borde det finnas en viss möjlighet till att uppdatera mot dessa nya. Frågan är hur pass ledbäraren stör ev ljusbild.

Som vissa vet har jag forskat en hel del i ämnet kring belysning på dessa bilar.

I den officiella filmen ser det ut som att blinkersen är integrerad i "Tors hammare", kolla 0:35 in i filmen
.
Användarvisningsbild
av MartinS
Japp, fast inte som på XC90 där allt slocknar och blinkersen tar över hammaren. Jag tror V40'n har fått en enklare stålkastare än XC90 även om själva hammaren skall vara snarlik. Men jag kan ha fel...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
[quote="FiddeUBC"]De där nya lycktorna skulle jag vilja ta en närmare titt på.

Ja Thorshammaren är ju DRL' en nu.
Användarvisningsbild
av Jahaja
MartinS skrev:Japp, fast inte som på XC90 där allt slocknar och blinkersen tar över hammaren. Jag tror V40'n har fått en enklare stålkastare än XC90 även om själva hammaren skall vara snarlik. Men jag kan ha fel...
Kan vara en mock-up också. Alla bilder på pressrelease-sidan är ju datagenererade.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]