Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Blir såå irriterad, oftast fungerar det inte att låsa/öppna via larmdosan(batterier bytta två ggr) Låser numer bara med nyckeln direkt och då svarar centrallåset bra.

Ibland provar ja med dosan och bilen låser och blinkersarna blinkar... Sen skall jag öppna men inget funkar, helt dött...håller på i 10 min innan ja tröttnar och låser upp med nyckeln och får skämmas då larmet går och jag får vänta tills det tystnar så jag kan avaktivera larmet genom att vrida på nyckeln i tändningslåset under tystnadsperioden.

Varför fungerar larmet/centrallåset bara väldigt sällan? Provat i alla vinklar och avstånd. Förr var det inte så här...blivit värre och värre. Bilens batteri är rel. nytt och på 80Ah starkt.

Tacksam för svar!
Dåligt? Fungerar väl som det ska el inte alls? Kan reläet bli dåligt/halvbra? Vrider jag nyckeln i förardörren svara ju centrallåset bra, fast då är väl larmet avaktiverat när man låser med nyckel? Låter ju mer som själva larmet är dåligt/halvbra då det bara låser bilen ibland och låser upp på ett försök av 100 typ. :( Ska prova med reservdozan sen...kan det vara att signalfrekvensen inte riktigt är synkad mellan dosan och bilen efter alla år och behöver kalibreras igen typ?

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]