Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lisa81
Hejsan!
Enligt min bilmek så har styrenheten till ABS:en pajat och de har bett mej skaffa en ny från en bilskrot(för att jag vill ha det så billigt som möjligt) För att hitta en som passar fick jag ett artikelnummer (6140774) och ska då hitta en med samma nummer. Min fråga är då: Måste man verkligen ha en med samma artikelnr? är de så pass olika eller kan de funka med en från samma årsmodell? Verkar vara jäkligt svåra att hitta.
Tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det är säkert det vanliga att lödningarna har släppt på kretskortet bara att löda om så fungerar det igen :) men det kanske redan är gjort? Ja jag tror att det är rätt så viktigt att ha samma artikelnummer då det säkert skiljer på styrenheten om bilen har TRACS eller ej.
Användarvisningsbild
av taxi
Hej!
Måste tipsa om returbilen igen, de tog 300 kr sist. Du får dock plocka bort den själv, och inga garantier finns. Men jag skulle inte skämmas för att plocka flera, det är ju billigt. Och dom är enkla att byta själv när dom "tar slut" :D
av lisa81
Tack för alla svaren! Var som Taxen47 skrivit, dvs fel artnr. Verkstaden hade kollat det och tydligen gjort detta med en spegel...alltså 9:an blev en 6:a var iaf lite komiskt när man upptäckte det. Med det nya numret var det lätt att hitta reservdel :)

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg