Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Spridare, nån har förstås fått byta, eftersom de tillomed ersatt dom på volvo. Men det är en väldigt "säker maskin"
Kamremsbyte och drivremsbyte vid 24000 mil, i övrigt inga större bekymmer.

Leta upp en med lite maskinskadegaranti kvar (15000 vid köp hos åf+volvia) så har du förstås lite säkerhet, det är fortfarande en begagnad bil.
av andersuw
P0nta skrev: Vad är det som ingår i Herrgårdsvagnpkt 2?
Finns bara ett herrgårdsvagnspaket, även kallat lastpaket, såvitt jag vet. Vad det innehåller kan variera något mellan åren med vanligen har det på sistone handlat om laminerade rutor runt om, tonade rutor från bakdörrarna och bakåt, elmanövrerad baklucka, 12V-uttag i lastutrymmet och privatlåsning av utrymmet under lastrumsgolvet.
P0nta skrev:Hur vanligt är det med elmanövererade stolar utan minne?
Elmanövrerad förarstol har minne. Elmanövrerad passagerarstol har det inte. Några andra varianter finns inte såvitt jag vet.
av P0nta
andersuw skrev:
P0nta skrev: Vad är det som ingår i Herrgårdsvagnpkt 2?
Finns bara ett herrgårdsvagnspaket, även kallat lastpaket, såvitt jag vet. Vad det innehåller kan variera något mellan åren med vanligen har det på sistone handlat om laminerade rutor runt om, tonade rutor från bakdörrarna och bakåt, elmanövrerad baklucka, 12V-uttag i lastutrymmet och privatlåsning av utrymmet under lastrumsgolvet.
P0nta skrev:Hur vanligt är det med elmanövererade stolar utan minne?
Elmanövrerad förarstol har minne. Elmanövrerad passagerarstol har det inte. Några andra varianter finns inte såvitt jag vet.
Man får tacka för ett bra svar.
av Niclas
Det finns/fanns Herrgårdsvagnpkt 1 o 2.
1 = 3 tonade rutor
2 = 5 tonade rutor
Mig veterligen det enda som skiljer
av LOTEZ
P0nta skrev:
LOTEZ skrev:http://www.blocket.se/orebro/Volvo_V70_ ... m?ca=8&w=1
Riktigt snygg. Men lite på gränsen med milen.
Vad är det som ingår i Herrgårdsvagnpkt 2?
Hur vanligt är det med elmanövererade stolar utan minne?
Ser inte att det står elstol i annonsen. Eller jag blind? :-)

Min bil - skriv o PM om den är intressant så ska du få ett bra pris och finans kan lösas
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]