Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Ingen aning med skiva. Det var nu mest ironisk. Att småfel kommer efter 20k mil är inget jag bryr mig om. Tvärtom är det bästa bilen hittills.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
apersson850 skrev:[
Kompressionen försvann på en cylinder, och jag brydde mig inte om att dela den för att utröna varför. Den snurrade runt fortfarande, men oljade ner hela motorutrymmet. Hål i en kolv, kanske.
Lätt fixat ....

Bild
Användarvisningsbild
av apersson850
Så, nu har jag bytt ett hjullager till. Fast till skillnad från det första, där dammskyddet saknades och döden därför var förtida (speciellt för ett bakhjulslager), så har det här tjänstgjort längre och satt fram.
Användarvisningsbild
av EjS
Min fläkt låter inte längre och rti funkar klockrent efter jag torkade oljefilm bort från dvd'n.

Så nu ska bara motorn fixas och vi är klar för dom sista 4000 mil innan leasingen går ut.

Funderar på att köpa den själv som ersättare för XC60. Men det beror på vilken tjänstebil jag kan få och vilket skattevärde den kommer att få.
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]