Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
Någon som vet vilken storlek jag har på mina bromskivor när jag är tvungen att byta bromsoken bak på en S80 2.5T -04.

Stort tack för eventuellt svar. :D
Det måsta vära 288mm, du åker jo en s80 2.5t-2004.
Användarvisningsbild
av SRT
Himla stort tack "gälleryd".Oken bak har ju fått för sig att ge upp och när jag smörjt upp ett antal genom åren och tröttnat så byter jag dom istället samtidigt med skivorna som blivit mer än lovligt välpolerade.Är Biltemas skivor och ok bak något att ha om man inte har några race inspirerade krav.
Biltema´s bromsok och skiver er bra till alm körning, köb inta Biltema´s bromsbeläg, dom har helt fell passform och är inta bra :( , bromsklodsar funkar bra nok.
Jag köbar inta delar själv hos biltema, köber 98% att mina dela hos Tegnaby-bildemontering i Åryd hos Lasse, ca 1 mil from Växjö, kvalitet och billigera och spritt nya dela :D .
Användarvisningsbild
av SRT
Ny skivor, ok och klossar bak på Biltema.Blev till att köra rundor när ena butiken inte hade en enda bromsskiva över och likaså saknade bromsklossar där den andra butiken saknade oket.Nåja, det är ju inga hårresande summor för delarna så det gick bra att pendla mellan butikerna.Men nu verkar dom gamla oken helt plötsligt ha släppt och det var ju precis som man kunde förvänta sig enligt djävlighetsfaktorn.
Men nu ska dom väck oavsett vad så man slipper råka ut för släpnade bromsar som släpper ifrån sig klart oroväckande rökmoln.

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]