Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
V9097 skrev:Jag håller med dig. Hur kunde de ta bort bikakegrillen och ersätta med stående ribbor på CC-modellen?

Jag tycker inte att T-led-strålkastarna riktigt gör sig på V40. Volvo hade behövt anpassa strålkastarens form och anslutning mot grillen för att få det lika snygg som på 90-serien,
Ja, XC grillen är ju något de jobbat in under åratal, så tillochmed vi "bönner" vet om det :) blev ju så bra på V60 CC.
T-LED hade jag samma oro om.

Grillen överlag verkar hutlöst ful (skodavibbar från mr. Ingenlath) förutom på R - man får väl köpa en sån som reservdel när vi byter. (till en bursting blue med stealthpaneler :) )
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det samma front på CC som på pre-facelift, ser ut som det tycker jag? Verkar bara som man bytt grill, lampor och tagit bort DRL'en och ersatt med några lock typ..

Eller?
Användarvisningsbild
av MartinS
pt96hni skrev:Svart innertak fanns ju som tillval till Ocean Race modellen så det är ju inget nytt tillval.
Men det gick bara att få på R-Design och OR. Jag kunde inte välja till det separat till min CC MY16, tyvärr.
Användarvisningsbild
av V9097
ett par små nyheter

-V40 T4 fanns inte som modellår -16, den finns nu
-V40 CC T4 FWD fanns inte heller -16, men kommer som modellår -17
Användarvisningsbild
av grillchips
MartinS: Ja jag tycker bannemej att det ser ut som det. Formerna på lyktorna ser likadana ut både på skärmar, huv och front. Grillen ser möjligt lite större ut men det kan vara en synvilla.
Skärmavbild 2016-02-24 kl. 11.41.24.png
Skärmavbild 2016-02-24 kl. 11.41.24.png (724.6 KiB) Visad 604 gånger
av Lövet
Med tanke på hur dyrt det är att ändra plåtpressning så är det inte osannolikt. Det verkar vara lite facelift-on-a-budget den här gången. Plastdelar, strålkastare osv är mycket billigare att ändra.
Användarvisningsbild
av grillchips
Alternativt att det kan vara som när V50 fick en facelift, det är bolt on MEN bytte man fronten från pre facelift till post facelift så fick man även byta framlyktorna, annars hade man ungefär 1cm glipa i nederkant.
Nu ser det förvisso inte ut som att de gjort något med fronten här men vi kanske missar något (förmodligen inte).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]