Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Mja JB är väl, eller kanske var poppis på att få in volvos, returbilen har en del men inte fler än andra märken, typ. Bäst om man bor nära och kan svänga förbi när de fått in nytt. Säkrast är trots allt bildelsbasen.
av AWDvolvo
Man kan ju kika på http://www.volvopartswebstore.com för att få reda på artikelnumret. (Går att beställa därifrån).
Därefter kan man åka in till en bilia butik och se om dem kan beställa hem den varan åt dig och att den passar din årsmodell, så gör jag :wink:
Priserna är antingen billigare via bilia eller dyrare, fördelen på bilia är att du får hem sakerna typ dagen efter.
Ja dem kan nog beställa hem varenda liten skruv som du behöver till din bil skulle jag tro, krävs bara ett reg.nr.
Kolla bildelsbasen ifall du hittar begagnat.
Själv betalade jag nästan 5 tusen för båda lyktorna.
Lycka till!
Användarvisningsbild
av börne
snepo skrev:
Micce1980 skrev:Köps dyrt på en Volvo ÅF, bildelsbasen.se eller helst en självplock
okey finns det kvar en skrot med bara Volvobilar? Tror den låg söderut i Sverige
Vad är det egentligen för bil du köpt... den har samma Executive krom utvändigt som Summum fick 2010, står Momentum i annonsen men den har inga Xenon lampor som Momentum & Summum har samt Kinetic ratt & mittkonsol ?:-/

Edit: Ser att den är importerad, bla USA har ju inte Xenon vad jag förstått, men den borde ju inte ha Kinetic ratt, ser ju rätt trist ut tyvärr. Du får byta ratt & mittkonsol så ser det lite roligare ut, fin bil annars, kan ju inte säga annat då den liknar min :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
börne: Ratt behövs väl inte ej bytas, räcker med rattkromet från en bil på skroten, lyfter man airbagen kommer man åt att knäppa loss och byter till rattkrom. Tidsmässigt kanske det samma som att byta ratt =)

Edit: Jag jade lätt bytt till rattkrom, mittkonsoll samt växelspaksknopp till den som har krom på sidorna som denna som passar S80n med http://www.tradera.com/item/302210/2522 ... fri-frakt- :mrgreen: sen bort med bilhandlartexten på nummerskyltshållarna och ny volvologga i grillen, men det är ju jag det :)
Användarvisningsbild
av snepo
börne skrev:
snepo skrev:
Micce1980 skrev:Köps dyrt på en Volvo ÅF, bildelsbasen.se eller helst en självplock
okey finns det kvar en skrot med bara Volvobilar? Tror den låg söderut i Sverige
Vad är det egentligen för bil du köpt... den har samma Executive krom utvändigt som Summum fick 2010, står Momentum i annonsen men den har inga Xenon lampor som Momentum & Summum har samt Kinetic ratt & mittkonsol ?:-/

Edit: Ser att den är importerad, bla USA har ju inte Xenon vad jag förstått, men den borde ju inte ha Kinetic ratt, ser ju rätt trist ut tyvärr. Du får byta ratt & mittkonsol så ser det lite roligare ut, fin bil annars, kan ju inte säga annat då den liknar min :D[/quote

Tyvärr noll insatt i momentum summum eller kinetic.Tyckte den var helt okey,har inget att jämföra med.Kommer nog sakna xenonljuset.Hade det i Mercan,fast de behövde bytas var gula när man tittade på dom.
Användarvisningsbild
av snepo
Micce1980 skrev:börne: Ratt behövs väl inte ej bytas, räcker med rattkromet från en bil på skroten, lyfter man airbagen kommer man åt att knäppa loss och byter till rattkrom. Tidsmässigt kanske det samma som att byta ratt =)

Edit: Jag jade lätt bytt till rattkrom, mittkonsoll samt växelspaksknopp till den som har krom på sidorna som denna som passar S80n med http://www.tradera.com/item/302210/2522 ... fri-frakt- :mrgreen: sen bort med bilhandlartexten på nummerskyltshållarna och ny volvologga i grillen, men det är ju jag det :)
Vad menar du med ny volvo logga?
Användarvisningsbild
av börne
Ser ut som att halva Volvo märket är borta på bilden. Är vanligt att klisterlappen lossnar, Finns att köpa på Volvo, antingen ett nytt emblem eller bara klisterlappen. Ska visst gå att få det bytt gratis påstår en del.
Bilagor
fram.jpg
fram.jpg (52.93 KiB) Visad 2094 gånger
Användarvisningsbild
av snepo
börne skrev:Ser ut som att halva Volvo märket är borta på bilden. Är vanligt att klisterlappen lossnar, Finns att köpa på Volvo, antingen ett nytt emblem eller bara klisterlappen. Ska visst gå att få det bytt gratis påstår en del.
Aha okey då är jag med

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]