Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kimmen90
Vad jag förstått så kan alla auktoriserade verkstäder se vad som gjort oavsett vilken verkstad du är på.

Ville ha servicedokument av Bra bil, han bad mig åka in på närmaste Volvo verkstad.
av andersuw
crstonetto skrev:Tom: jag är reggad på min Volvo men kan bara se vad som gjorts så länge jag har haft bilen. Kan detta bero på att den stått på ett företag innan?
Jag tror inte man kan se i "Min Volvo" vad som gjorts under tidigare ägare oavsett om ägaren var ett företag eller en privatperson. Jag kunde se vad som gjorts på min "nya" bil av tidigare ägare (en Volvohandlare) innan jag var registrerad ägare till den. Men i och med omregistreringen försvann den informationen och jag kan nu bara se vad som gjorts under min tid som ägare. Detta kan ha med integritetsskyddet att göra. Möjligen går det ändå att få fram uppgifterna via Volvo ÅF även om man inte kan få dem på nätet via "Min Volvo".
Användarvisningsbild
av Taxen47
När jag köpte min V70 -08 för snart 2 år sedan på Upplands Motor,så bad jag en kundmottagare om historik på bilen,då jag under alla tidigare år alltid servat bilarna själv och vill ha koll på vad som gjorts.Han skrev ut protokoll för varje år sedan -08.Han drog ut det från Tacdis informationstjänster.
Här står arb.order,datum,mätarställning,vilken service och alla punkter som gjorts.
av crstonetto
Sådär då har jag fått både Service schema samt tidigare service protokoll men det var inte enkelt. Åkte förbi 2 Bilia anläggningar i Stockholm utan resultat men fick i em svar ifrån Upplands motors kundservice på mitt mail jag skickade dem och dom sände mig dessa saker via mail. Tack ännu en gång alla för detta underbara forum.
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]