Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
ThunderAce skrev:Förlåt, skulle kanske ha varit tyst.
Mmmm, nu har jag spenderat två meningslösa minuter genom att prata med en inköpare, som råkar sitta innanför samma fönster som min bil står parkerad utanför.
Genom lite fingerfärdig ficktennis under detta samtal har jag konstaterat att om man trycker så länge att man både låser upp och öppnar rutorna, och sen inte gör något på två minuter, då låses bilen men rutorna förblir öppna.

Så var det med den saken. I alla fall på min bil, av årsmodell 2012. De programmerar ju rätt vilt ibland, så detta beteende kan förstås ha ändrat sig.
av ThunderAce
apersson850 skrev:
Mmmm, nu har jag spenderat två meningslösa minuter genom att prata med en inköpare, som råkar sitta innanför samma fönster som min bil står parkerad utanför.
Genom lite fingerfärdig ficktennis under detta samtal har jag konstaterat att om man trycker så länge att man både låser upp och öppnar rutorna, och sen inte gör något på två minuter, då låses bilen men rutorna förblir öppna.

Så var det med den saken. I alla fall på min bil, av årsmodell 2012. De programmerar ju rätt vilt ibland, så detta beteende kan förstås ha ändrat sig.
hmmmm, inte bra alls, där har de inte tänkt till
Användarvisningsbild
av palmqvist
ThunderAce skrev:
apersson850 skrev:

hmmmm, inte bra alls, där har de inte tänkt till
Så är det fortfarande tyvärr, lika synd som att inte takluckan stängs när man stänger rutorna med fjärren
Användarvisningsbild
av apersson850
Det gör den däremot på min bil. Står det i bruksanvisningen, i alla fall. Jag snålade och köpte utan lucka, så jag vet egentligen inte.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Då får man väl hälsa på i verkstaden igen innan garantin går ut ;)
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är inte så att även luckan kräver en kalibreringskörning, liksom fönsterrutorna gör, för att automatisk stängning ska fungera?

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]