Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mace_cool
image.jpeg
image.jpeg (19.28 KiB) Visad 6951 gånger
En liten fråga. Det blåa i emblemet har en Volvo V70-11 R-design måste man byta hela emblemet eller går det på nåt sätt bara byta det blåa.
Användarvisningsbild
av Mace_cool
Nån som har bra tips hur man byter det på enklast sätt? Hur man går bort det gamla.
Användarvisningsbild
av Derank
Vet inte om det fins så mycket att förklara, ta bort det gamla, rengör, sätt dit det nya. Brukar värma lite med värmepistol då jag avlägsnar dekaler mm, då brukar det mesta av limmet följa med.
Användarvisningsbild
av börne
Menar du hela emblemet eller bara klistermärket? Klistermärket är ju bara att smacka dit efter du rensat bort det gamla, märket sitter kvar det är bara det blåa som lossnat så ta bort kromet först innan du monterar det nya.

Om det är hela emblemet så stoppa in en mejsel där jag markerat.

Kolla var du ska bryta i detta inlägget & bryt loss det gamla, du har ju ändå ett nytt. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 55#p818155
Användarvisningsbild
av Mace_cool
börne skrev:Menar du hela emblemet eller bara klistermärket? Klistermärket är ju bara att smacka dit efter du rensat bort det gamla, märket sitter kvar det är bara det blåa som lossnat så ta bort kromet först innan du monterar det nya.

Om det är hela emblemet så stoppa in en mejsel där jag markerat.

Kolla var du ska bryta i detta inlägget & bryt loss det gamla, du har ju ändå ett nytt. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 55#p818155
Det är bara klister märket allt det blåa har släppt men är lite kluven hur jag fått bort resten för att kunna montera det nya.
Användarvisningsbild
av börne
Vet ej... det har jag inte gjort, men borde ju inte vara en vetenskap utan bara att pilla bort. Lite värme kanske hjälper om du har en varmluftpistol eller kärringen har en fön. Eller så gör du som Triad skrev & får det bytt kostnadsfritt. Men jag hade testat själv om du ändå har klistermärket.
Användarvisningsbild
av Mace_cool
börne skrev:Vet ej... det har jag inte gjort, men borde ju inte vara en vetenskap utan bara att pilla bort. Lite värme kanske hjälper om du har en varmluftpistol eller kärringen har en fön. Eller så gör du som Triad skrev & får det bytt kostnadsfritt. Men jag hade testat själv om du ändå har klistermärket.
Jo får testa lite då jag redan köpt ett nytt

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]