Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av _hagitch_
Då va det dags för nästa projekt då...
Det är en 67 med en hel del lull lull så som farthållare, färddator, elspeglar, elhissar, skyport, 2" avgassystem, progressiva dämpare, orginal rallypanel, 6 olika mätare, raggartrappa, diffad bakaxel, frontspoiler.
Det är väll de som är lite anorlunda.
Motorn är en B18 med och växellådan är en 4 petad m40...Just nu så är väll enda "trimmet" k-kammen som sitter i...men jag fick med extraktor och grejjer...får se vad som händer i framtiden..

jaa ni ser väll själva vad som måste göras:P

När den va utställningsbil på volvo....

Bild

Skicket nu...

Bild

Bild

Bild
av _hagitch_
idag så har nästintill alla inredning åkt bort..endast instrumentpanelen och förarstolen kvar...även kabeärvan som satt bakom mittkonsolen har åkt iväg ...såg ut som ett gammalt råttbo....framskärmarna och fronten monterades bort och man fick se hur rostigt det verkligen var överallt :shock: hitta även ett hål i golvet på passagerarsidan...

Bild

Bild

Bild

Bild

då är det snart dags att börja med rostlagningen...suck :P
Användarvisningsbild
av Lantz
Fan va kul med lite amazon projekt! Lycka till!
av _hagitch_
Lantz skrev:Fan va kul med lite amazon projekt! Lycka till!
tackar :D
av jbl
Tråkigt med rosten.

Håller med om att det är ett roligt objekt du har :-)
av _hagitch_
jbl skrev:Tråkigt med rosten.

Håller med om att det är ett roligt objekt du har :-)
aa visst är det tråkigt...men vad gör man inte för att rädda en gammal amazon :P men bilen har potential ;)
Användarvisningsbild
av lilleman
helt klart ett bra objekt jag renoverade en 65a för en del år sen som borde gått till skroten men så blidde det inte :lol: mvh/roger har haft 17 stycken amazoner vill ha en igen :(
av _hagitch_
lilleman skrev:helt klart ett bra objekt jag renoverade en 65a för en del år sen som borde gått till skroten men så blidde det inte :lol: mvh/roger har haft 17 stycken amazoner vill ha en igen :(
hehe låter bra..man ska va rädd om dom som finn kvar :D ohh så många?:O det var ju några stycken :P
av _hagitch_
Idag har den hännt lite grann på bilen...

Började med att kolla över hur fronten såg ut...hittta ett par små hål som var tvugna att lagas...

Bild

Bild

Bild

Sedan var det dags att lyfta motor och låda...

Bild

Bild

Va tommt de blev:P

Bild

Passade på att spola av de värsta skiten...

inte illa...det va en rödblockare under smutsen..:P

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av lilleman
kul och se bilderna gamla minnen kommer fram igen kör hårt :) mvh/roger
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]