Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aron
Hej!

Har en Volvo V70 flexifuel årsmodell 2008 som är lite trög i starten samt brummar lite vid låga varv. Tänkte att det nog är dåligt flöde fram med bränsle till motorn så jag köpte ett bränslefilter. Nu till frågan, vart sitter bränslefiltret? Integrerat med bränsletanken och måste man i så fall skruva ner bränsletanken för att kunna byta?

Tack på förhand!

Mvh Aron
Kolla pcv slangen också, den spricker och ger dom symtomen,
Under insuget...
TommyP86 skrev:Det är bara en "sil" i tanken. Tror inte den är tät, å andra sidan kan den förstås va det. Det här hittade vi i en polares tank. (Mekaniktorkpapper)Bild

Hur har det hamnat i hans tank? ?:-/
Haha ja det kan man fråga sej. Det fanns där innan han köpte den dock (klarade inte flöda nog på etanol).

Gissningsvis har nån skicklig mekaniker glömt den till påfyllningsröret vid nån reparation.
TommyP86 skrev:Haha ja det kan man fråga sej. Det fanns där innan han köpte den dock (klarade inte flöda nog på etanol).

Gissningsvis har nån skicklig mekaniker glömt den till påfyllningsröret vid nån reparation.
Olyckligt ..

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]