Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har letat som en galning men har inte hittat en enda s60 01-04 vars säten endast är av tyg(grått), alla andra är halvskinn/helskinn(förutom min dåra, duh ;-// ). Har haft bilen nu sen i höstas och gillar den skarpt och har inget emot tygsäten, de har ju inte samma synliga slitage som skinn får.
Är bara nyfiken, vet nån här varför det finns så få som är 100% tyg :) ? Allt annat i bilen är grått, med trädetaljer.
För övrigt är Volvos "halvskinn" oftast (alltid?) galon så det är ganska snik det också.
På nyare Volvo är det Kinetic som är galon, Momentum är skinn på "halvskinn".
Men anledning till att det finns få tyg är väl att få vill ha det? Köper man med det så måste man inse att det kanske inte blir så lättsålt sen.
Och köper man dom lite dyrare skinninredningarna, inte vanliga standard är inte dom lika känsliga mot slitage. Min ser ut som ny efter 11 000 mil.
yeahbuddy skrev:har inget emot tygsäten, de har ju inte samma synliga slitage som skinn får.
Har inget emot skinnsäten eftersom de inte har samma synliga slitage som tyg får. ;-)
Vad gäller slitage på Volvoklädslar finns det en tydlig #1 i uselhet -> T-tec. Spricker efter ett par tusen mil :cry:
monza skrev:För övrigt är Volvos "halvskinn" oftast (alltid?) galon så det är ganska snik det också.
Har "helskinn" i min -02:a och sömmarna har spruckit upp på förarstolen. Kan garantera att ingen kossa eller annat djur kom till skada när de tillverkade den inredningen... Galon all the way!

Verkar hålla bra i övrigt. 34.000 mil och några spruckna sömmar som sagt. Inget slitage på "skinnet"!

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elm[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag har en AAWireless 1 som bara ligger om nå[…]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]