Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Nu behöver man inte ha nyckeln med sig alls.. Och man kan dela den digitala nyckeln med den man vill ska kunna köra. :)

Smidigt om man ska hyra bil! :)
Användarvisningsbild
av Derank
Jobbigt när man ska hem bara så har mobilen slocknat, dagens mobiler har ju inte direkt bra batteritid, bra ide men jag tror det kan vara bra att ta med sig nyckeln iaf.
Användarvisningsbild
av joel80
Den vanliga nyckeln kan väl lika gärna hamna i fel händer? Den som inte redan idag hanterar sin mobil som en värdehandlingar bör nog börja med det. De flesta har ju t.ex "banken" i mobilen.

Att det kan ta slut på batteri är ju kanske ett problem! Man får ha med sig batterireserv istället för bilnyckeln. ;)
Kanske kombinera det med mobilens fingertrycksläsare, då borde det blir riktigt säkert.
Fast då blir det ju inte keyless iof..

Men ändå intressant att de provar nya saker. Passar säkert perfekt för vissa tillämpningar.
Användarvisningsbild
av Jahaja
Coolt, med detta, August eller motsvarande (låsa hemmet med mobilen), och SEQR eller motsvarande (betala med mobilen) går det ju faktiskt att klara sig med endast sin smartphone. Digitalt körkort/idhandling är det enda som återstår!
Derank skrev:Jobbigt när man ska hem bara så har mobilen slocknat, dagens mobiler har ju inte direkt bra batteritid, bra ide men jag tror det kan vara bra att ta med sig nyckeln iaf.
Äsch, det är väl ett icke-problem numera? Visst laddar den ur snabbare än en 3310 men å andra sidan tänker man ju på att ladda den när man har möjlighet.

Utan batteri i min smartphone blir jag väldigt handikappad.
Användarvisningsbild
av Derank
Jag tillhör väl de som har en avstängd mobil minst en gång i veckan, den åker ner i en låda då jag kommer hem från jobbet och allt för ofta då den tas med nästa dag har den stängts av.

Men dagens generation sover väl med mobilen med laddaren i så där är nog som du säger ett ikke problem :-)
Användarvisningsbild
av joel80
Jo de få gångerna man får slut på batteri och inte kan ladda direkt är psykiskt påfrestande! :D Man ser ofta till att det inte händer..
Och det där med att lägga ifrån sig mobilen.. Vad ska man då göra märan sitter på toa? :D
av andersuw
joel80 skrev:Jo de få gångerna man får slut på batteri och inte kan ladda direkt är psykiskt påfrestande!
Köpte det här batteriskalet till min iPhone 6s:

http://www.amazon.co.uk/Battery-Without ... B012PFPLP6

Kan således alltid ladda direkt. Funkar finfint så här långt.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]