...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
De finaste effekterna av is på taket får man ändå av lastbilar med press på taket där det samlats vatten som frusit till stora iskakor.
Lite fartvind och rörelse så glider dom av och bildar vackra effekter när dom krossas mot marken.
Senast redigerad av 1 sthlm, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sthlm
Allinug skrev:Hundägare på ena sidan av cykelbanan och hunden på andra sidan, med kopplet spänt emellan.
Eller varför inte en Chihuahua i en fiskelina till koppel som går över vägen och 5m efter kommer ägaren.
Sett dom flera gånger och alltid samma beteende.
Blir irriterad på folk som prompt ska svänga ut framför en på vägen och sen inte hittar vart gaspedalen sitter :x och sen när dom väl hittar den så går det inte snabbar än 50 på en 60 väg eller 80 på 90 väg. Förstår inte varför dom har så bråttom ut när det inte finns en bil bakom mig dom kan lika gärna vänta på att jag ska passera sen kan dom köra ut och accelerera upp långsamt till den faten dom vill köra i. Är säkert någon som kör ekodriving och vill inte stå still och vänta på att bara jag ska passera utan bara måste ut framför mig :evil: .
DayDreamer skrev:Blir irriterad på folk som prompt ska svänga ut framför en på vägen och sen inte hittar vart gaspedalen sitter :x och sen när dom väl hittar den så går det inte snabbar än 50 på en 60 väg eller 80 på 90 väg. Förstår inte varför dom har så bråttom ut när det inte finns en bil bakom mig dom kan lika gärna vänta på att jag ska passera sen kan dom köra ut och accelerera upp långsamt till den faten dom vill köra i. Är säkert någon som kör ekodriving och vill inte stå still och vänta på att bara jag ska passera utan bara måste ut framför mig :evil: .

Precis så är det ju för fan överallt!
Förstår inte heller varför man måste ha så bråttom ut ifall man sen ger sken av att ha all tid i världen... :evil: :???:
De som vill in på vägen har ju som regel väjningsplikt och får ju bara köra ut ifall det kan ske utom risk eller hinder för de som redan är ute på vägen.
Jag stör mig på audiförare. Som igår. Föraren av en nyare A4 tyckte att det var fiffigt att köra om en bil precis innan tvåfiligt blir enfiligt. Han hade haft gott om tid att köra om innan. Audin skulle åt samma håll som jag så jag låg en bit bakom och lurade. När det kom ett stigningsfält fick Audin en lastbil framför sig men gjorde inga tecken på att vilja köra om så jag gjorde en omkörning istället. Strax efter det så förstod jag varför audiföraren avstått omkörningen. Omkörningen hade blivit alldeles för säker då. När stigningsfältet började ta kom han ångandes och körde om mig på spärrområdet.

Jag blir inte ens upprörd längre, bara fascinerad över detta märkliga beteende. Seriöst, är det några ångor från plasten i en Audi som drogar föraren eller vad handlar det om?
Blev sjukt irriterad på ung kille med keps som idag kom ikappig väldigt fort då jag låg i 52km/h på farthållaren på 40-väg. Alltså ca 48-49km/h gps-fart.
Killen la sig så nära att jag inte såg nedre delen av fronten på bilen hans. Gav honom en liten blinkning med bromsljusen.. Ingen respons.. Blinkade ett par ggr med varningsblinkers... Fortfarande sjukt nära. Så jag saktade ner till 40km/h på farthållaren.. Sen blev det 30km/h.. Då ner till 30km/h farthållare. Jag tror killen höll på att få hjärnblödning där bakom. Men det var han klart värd!
Blir duktigt irriterad på folk som inte kan hålla avstånd!
Speciellt idag när en 2014 V70 kommer farandes bakifrån, flera omkörningar innan han kom fram till mig och där lägger han sig sjukt nära ungefär samtidigt som jag släpper gasen för att jag blev bländad av mötande trafik och då dundrar han rakt in i mig, minns faktiskt inte ifall jag bromsade eller ej, tror inte det hade gjort nån större skillnad.
Föraren född -65 och var vääldigt slokörad när vi hade stannat, och skämmas skulle han fan göra, man kör inte på det viset inne i samhället där det råder 40km/h...
Så min dag har jag tillbringat hos läkare och ct-röntgen, vill ju knappast bli sämre i nacken då jag redan har en whiplash-skada som med jämna mellanrum gör mitt liv till ett rent helvete!
Hilmer: Trist, hoppas det går bra för dig. Hur gick det med bilen?

Får väl bidra med något med, gårdagens tomte
Bilagor
20160218_100955_N.jpg
20160218_100955_N.jpg (399.38 KiB) Visad 439 gånger
  • 1
  • 331
  • 332
  • 333
  • 334
  • 335
  • 553
Missljud vid start stopp