Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har för mig att den ljusare björk imitationen var något ovanligare än den mörka varianten där den ljusa med ratt i samma stil var klart roligare än dagens mer kliniska inredningar.Tyvärr så är de modernare bilarna med ljusare inredning i väldigt smutskänsligt material många gånger väldigt fläckiga och allmänt sunkiga på många begagnade bilar.Värst är väl de exemplaren där sätena i skinn ibland ser ut att komma från Ikeas fyndhörna med öppna sömmar i stolarna.
Bonden1989 skrev: Fanns paneler i äkta trä i både björk, "black Wood" och röd valnöt. De kallades woodline.
Fejk trä så kallade Wood effect fanns bara i röd valnöt.
Black Wood tror jag att jag aldrig har sett om det inte är dom som är helt svarta med mönster i.
Bonden1989 skrev:Har hittat ett par växelspaksknoppar med trä till S80 99-03. Är det någon som vet om de passar rätt av? Tycker att det ser så ut när jag tittar på bilderna, men vill vara säker.
Har ju hört om såna som satt in knopp från V70 00-04 utan problem i sina bilar.
S80 och V70N är "samma bil", precis som 854/855, S70/V70, så "givetvis" passar knopparna mellan V70N och S80 rakt av :)
Jag tycker knoppen borde passa våra bilar också, men jag vet ärligt talat inte... Uh förresten, pratar vi manuell eller automat knopp?

Men det enklaste är ju faktiskt att bara mäta diameter på växelspaken på en S/V70 och en S80/V70N. Har V70N/S80 samma - eller mindre - diameter så kan den användas utan större mankemang. Är den mindre får man givetvis slipa upp hålet tills den passar våra spakat.
Det går ju använda även om V70N/S80-knoppen är större, men det blir ju mer jobb då.

DOH! Lagom jag skrivit en halv uppsatts så hittar jag detta: http://backspegeln.com/tips_knopp.asp
Där har du svaret du söker :lol:
DayDreamer skrev:
Bonden1989 skrev: Fanns paneler i äkta trä i både björk, "black Wood" och röd valnöt. De kallades woodline.
Fejk trä så kallade Wood effect fanns bara i röd valnöt.
Black Wood tror jag att jag aldrig har sett om det inte är dom som är helt svarta med mönster i.
Det är nog de menar. Tycker det ser mer ut som ett väldigt fint stengolv. :lol:
Lucif3r skrev:
Bonden1989 skrev:Har hittat ett par växelspaksknoppar med trä till S80 99-03. Är det någon som vet om de passar rätt av? Tycker att det ser så ut när jag tittar på bilderna, men vill vara säker.
Har ju hört om såna som satt in knopp från V70 00-04 utan problem i sina bilar.
S80 och V70N är "samma bil", precis som 854/855, S70/V70, så "givetvis" passar knopparna mellan V70N och S80 rakt av :)
Jag tycker knoppen borde passa våra bilar också, men jag vet ärligt talat inte... Uh förresten, pratar vi manuell eller automat knopp?

Men det enklaste är ju faktiskt att bara mäta diameter på växelspaken på en S/V70 och en S80/V70N. Har V70N/S80 samma - eller mindre - diameter så kan den användas utan större mankemang. Är den mindre får man givetvis slipa upp hålet tills den passar våra spakat.
Det går ju använda även om V70N/S80-knoppen är större, men det blir ju mer jobb då.

DOH! Lagom jag skrivit en halv uppsatts så hittar jag detta: http://backspegeln.com/tips_knopp.asp
Där har du svaret du söker :lol:
Hittade den där sidan cirka en halvtimme efter att jag skrivit inlägget, så jag har beställt en knopp till min så får vi se. :wink:
Notera dock att vi inte behöver såga sönder den nya knoppen som han gör. I alla fall om man ska tro på monteringsanvisningen på tillbehörswebben.

Det är en manuell låda jag har. Som jag har förstått av tillbehörswebben så gjordes bara träknoppar till automat lådorna. :roll:
Ja då menar vi samma tycker att det ser ut som ett marmor golv.

Ta mej tusan jag har en likadan växelspaksknopp utan trä inlägget bara vanlig tråk grå tyckte att jag kände igen växelspaksknoppen med trä. Frågan är då om den passar rakt av på min bil.

Hittade en bild på den. Det är väl inte samma växelspaksknopp i dom första V/S70 97-98 vad jag kan minnas? ??:-/ Vet inte om du har samma växelspaksknopp som jag har eller så har någon bytt på min bil.
Bild
Glömde visst att lägga upp bilder på det jag monterade igår. Tog ju 2 bilder i morse när det var ljust ute. :D
Foto0111.jpg
Handskfacket
Foto0111.jpg (578.97 KiB) Visad 275 gånger
Foto0112.jpg
Bakre askfatet
Foto0112.jpg (495.86 KiB) Visad 277 gånger
Mittkonsolen har jag inte monterat än, men det är för att jag kanske har en sarg till stereon på gång. Som jag har förstått det så måste ju den monteras innan mittkonsolen. :wink:
DayDreamer skrev:Ja då menar vi samma tycker att det ser ut som ett marmor golv.

Ta mej tusan jag har en likadan växelspaksknopp utan trä inlägget bara vanlig tråk grå tyckte att jag kände igen växelspaksknoppen med trä. Frågan är då om den passar rakt av på min bil.

Hittade en bild på den. Det är väl inte samma växelspaksknopp i dom första V/S70 97-98 vad jag kan minnas? ??:-/ Vet inte om du har samma växelspaksknopp som jag har eller så har någon bytt på min bil.
Bild
Jag har samma knopp som du har. Jag jämförde ju bilder på knopparna till s/v70 på bildelsbasen med de som satt på s80 99-03 och de såg precis likadana ut.
Hoppas att de passar bara. Har blivit lurade av bilder förut. :roll:

Passar den så blir du ju tvungen att köpa en med.
Jag menar du kan väl inte låta en sketen bonde ha snyggare knopp än dig... :lol: :wink:
Bonden1989 skrev: Jag har samma knopp som du har. Jag jämförde ju bilder på knopparna till s/v70 på bildelsbasen med de som satt på s80 99-03 och de såg precis likadana ut.

Jag menar du kan väl inte låta en sketen bonde ha snyggare knopp än dig... :lol: :wink:
Ser väldigt bra ut med mörka träpaneler mot svart inredning man blir nästan lite rädd att det inte blir något bra men jag tycker att det passar snyggt :).

Ok om dom ser lika så borde dom ju vara lika men vem vet :roll:

Nej det blir nog till att byta den sen men du det saknas en turbo snurra i din bil :mrgreen: :wink:
Har ju en massa saker som jag har planerat att göra på bilen, nu blir det ju ytliggare en sak :D
DayDreamer skrev:
Bonden1989 skrev: Jag har samma knopp som du har. Jag jämförde ju bilder på knopparna till s/v70 på bildelsbasen med de som satt på s80 99-03 och de såg precis likadana ut.

Ser väldigt bra ut med mörka träpaneler mot svart inredning man blir nästan lite rädd att det inte blir något bra men jag tycker att det passar snyggt :).

Ok om dom ser lika så borde dom ju vara lika men vem vet :roll:

Nej det blir nog till att byta den sen men du det saknas en turbo snurra i din bil :mrgreen: :wink:
Har ju en massa saker som jag har planerat att göra på bilen, nu blir det ju ytliggare en sak :D
Jo, jag är helnöjd!

Har ju visat intresse för den här också: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -30005124/
Får se vad dom svarar imorgon, om de svarar. Tycker det verkar som väldigt många skrotar verkar ha mail och sånt bara för syns skull.
Jag som är lite blyg av mig har bra mycket lättare att prata via mail. Finns det bara telefon, så blir det lätt att jag skiter i det. :roll:

Tittade lite på denna förut, men den är ju lite sprucken och upplevs mörkare än det jag har nu. Kan ju var ljuset också... :???: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... M-9158195/

Jo, den där listan med saker man vill ha verkar ju aldrig ta slut. Tänkte ju ett tag sätta in backspegel med auto avbländning, men kablarna var inte fördragna i min så det fick va. :wink:

Ja, det är ju så lätt att bara sätta dit en turbo också. :roll: :lol: Blir väl lättare att sätta i en ny motor i så fall...
Oj 500kr för sargen runt radion och ECC dom är alltså så dyra träpanelerna :o.

Vet inte om det fanns någon mörkare nyans av valnöten känns ju trist om du köper den och så när den kommer hem så har de fel nyans.

Avbländbar backspegel ska in i min och det är busenkel att koppla in den. Antingen så kopplar du in den på den där gula kontakten igen eller så sätter du den där den ska sitta i ett kontaktstycke.
Här har du en monteringanvisning för den http://www.backspegeln.com/tips_v70_spegel.asp
DayDreamer skrev:Oj 500kr för sargen runt radion och ECC dom är alltså så dyra träpanelerna :o.

Vet inte om det fanns någon mörkare nyans av valnöten känns ju trist om du köper den och så när den kommer hem så har de fel nyans.

Avbländbar backspegel ska in i min och det är busenkel att koppla in den. Antingen så kopplar du in den på den där gula kontakten igen eller så sätter du den där den ska sitta i ett kontaktstycke.
Här har du en monteringanvisning för den http://www.backspegeln.com/tips_v70_spegel.asp
Jo, det är ju det jag känner också. Nu är ju dock knoppen till växelspaken mörkare, men den sitter ju inte "ihop" med resten på samma sätt. Tror inte man lägger märke till den.

Jag gav 600kr för de jag köpte. Listen vid handskfacket, bakre askfatet och mittkonsolen. Så fick jag ju en beige lucka på köpet, samt strömbrytare för stolsvärme och cigg-uttag. Att betala lika mycket till för sargen runt radion och riskera att den är i fel nyans, lockar ju inte precis! :roll:

I nuläget känns det som lite mycket jobb att montera en spegel. Får se i framtiden om det blir någon. :wink:

Framskärmen och vingen kom till utlämningsstället idag, så förhoppningsvis hämtar jag de imorgon. Popnit köpte jag igår. :)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 55

V70N 2005:a, 140 HK, bensinare som jag kör ha[…]

Jag försöker byta listen (den mindre, fr[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Någon som har koll på var man kan k&ou[…]

Finns säkert många anledningar, men had[…]