Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Derank skrev:bred och fet, ser ut som A6a numera med mitsubishi backlucka el nåt, fin är den iaf.
Vaffan är det med dem o Mitsu Galant bakdelen, var ju likadant 2008 när nya V70 kom...
Stående lampor hade räckt.
Ska bli kul att se i verkligheten, hoppas jag blir positivt överraskad som med S90'ns bakdel.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Väntar med spänning på V90 Cross Country. Bara den inte blir om Passat Alltrack. Den modellen är ju ganska fjantig när det kommer till designen tycker jag. 8)

Lite "råare design" än Passat måste Volvo våga sig på om Cross Country ska få karaktär.

När presenteras Cross Country?

För övrigt tycker jag V90 ser bra ut men det är ju först när man ser en bil i verkligheten som det säkert går att bedöma om den faller i smaken.

Henry
Senast redigerad av 1 Henry_Fågeljazz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mane
Skulle gissa att V90 CC visas på bilsalongen i Paris i höst.
Men det lär säkert släppas bilder innan, ungefär som nu med V90
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Runt v45 sa min försäljare att V90 CC kommer för jag kommer lägga direkt en beställning så hoppas det går och börja beställa tidigare.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
GustafSmåland skrev:Min säljare sa också v.45-46 men att de förhoppningsvis skulle kunna börja sälja dem redan innan sommaren.
Man får ju hoppas för vill ju kunna lägga en beställning så fort som möjligt. Varit i kontakt idag å med Qpax om dom kan göra en Båge för 4st NBB 225mm för det kommer ju rymmas nu med nya grillen lätt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Fällningen av mittensätet bak nyttjar vi hela tiden för att kunna se bak till hundarna. Kör vi något stort fäller vi även höger bak.
Hoppas att bilen lockar många ändå.
av sorsj
För mig som inte bor särskilt centralt har tankvolymen stor betydelse (och vad jag förstår så är det dessutom en utveckling att tankställen på landet läggs ner). Jag kan därför inte riktigt förstå att man minskar bränsletanken - själva tankvolymen märks väl knappt i bränslesystemets kostnad?
Användarvisningsbild
av crumpets
sorsj varje gram är värt massor vid utveckling av en bil. Drar du ner tanken med 20l kan du dra ner vikten bilen certas med med ca 16. Det är alltså billigaste sättet att kapa vikt på bilen, att dra ner vikten med motsvarande genom att införa lättmetaller och kolfiber osv. är svindyrt.
av Amli
na96gen skrev:
rosenlorden skrev:Nån påläst som gissningsvis vet om det är möjligt att få in 2 framåtvända barnstolar och 1 bakåtvänd i baksätet? :D
Då bilen är bredare än V70 så kommer det gå än bättre, kört länge med framåtvända på sidorna och bakåtvänt i mitten. Men jag kan rekommendera de integrerade.
Det är inte alls nödvändigtvis så. Det beror mer på baksätets utformning och bälteshållarnas placering. Det kommer nog att gå in men jag tror snarare att det blir svårare i V90 än i V70s platta baksäte.

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]