Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
Min förarstol var kass i både ytterkant på sits och hål i ryggstödet. Så jag fixade en ny men den var oxå dålig i sitsen..

Detta är ett mycket vanligt fel vet jag.. Men hur har ni fixat till detta ??

Bild
av nivenko
Om det var min sits hade jag levt med problemet men om jag skulle vilja ha en hel så finns det antagligen mängder av bra kvalitet för 740 alt 940 att uppbringa via bildelsdatabasen.
av sicnarf
Är det inte bara att dra och spänna tyget ner? Nedanför kommer ju plastfacket sedan liksom. Hur som helst, här har du en video som visar. Det är nog samma för 740 med tygsits.
av volvo244gle
Plocka dessa delar från passagerarstolar som ofta är hela och fina.
Sittdelen är samma, och på ryggdelen skiljer endast placeringen av svankstödsratten. D.v.s. hål på motsatt sida i klädseln, skummet är samma.

Sitsen lagar/förstärker man bäst med smältlim och jeanstyg som limmas fast på utsatta ställen. Vanliga buntband ersätter agrafferna som vanligtvis håller ihop klädsel med skumdel.
av nivenko
jönköpings bildemontering har en felfri stol som gått drygt 12000 mil för 1500:- De skickar dessutom fraktfritt så man sparar in 7 - 800 på det. Personligen handlar jag hos dem i första hand för att de skickar bra delar utan fraktkostnader. Men som sagt det fel som du beskriver skulle jag personligen leva med men 1500 totalt för en för en som bara använts i dryga 12000 mil låter relativt billigt.

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]