- mån 15 feb 2016, 21:57
#1048766
Hej,
Hjälpte tjejen att byta katalysator i helgen på sin 940 -91 (B230FB) bla. pga för höga utsläpp.
Lamdasonden satt som berget och fick en hel del misshandel...till sist blev det 4 spår med vinkelslipen och huggmejsel för att dela den. Ett av slitsarna tog lite stryk samt "chassit" som .sådant
Dessutom var det lagens om alltings djävulskap ;)
Främre rörets bultar (emot katten) var fastrostade så tog av röret och givetvis gick en bult av. Svetsade på en mutter men nog f*n gick bulten av en gång till. Efter lite tveksamhet bestämde jag mig för att lossa grenröret och värmde varje bult noga och alla släppte fint.
Efter lite ytterligare kärlek och värme så släppte den andra bulten.
Till en början gick bilen bra men nu går den väldigt dåligt på tomgång, den nästan dör och nu senast började lampan för lamdasonden lysa.
Med lite varv går den bra.
Tror ni att det är lamdasonden som gick sönder?
Hjälpte tjejen att byta katalysator i helgen på sin 940 -91 (B230FB) bla. pga för höga utsläpp.
Lamdasonden satt som berget och fick en hel del misshandel...till sist blev det 4 spår med vinkelslipen och huggmejsel för att dela den. Ett av slitsarna tog lite stryk samt "chassit" som .sådant
Dessutom var det lagens om alltings djävulskap ;)
Främre rörets bultar (emot katten) var fastrostade så tog av röret och givetvis gick en bult av. Svetsade på en mutter men nog f*n gick bulten av en gång till. Efter lite tveksamhet bestämde jag mig för att lossa grenröret och värmde varje bult noga och alla släppte fint.
Efter lite ytterligare kärlek och värme så släppte den andra bulten.
Till en början gick bilen bra men nu går den väldigt dåligt på tomgång, den nästan dör och nu senast började lampan för lamdasonden lysa.
Med lite varv går den bra.
Tror ni att det är lamdasonden som gick sönder?