Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nordan skrev:Hade min V70 D2 MY15 inne på service 16000 mil för nån vecka sen. Fick då en ny programvara som jag inte alls gillar. Innan servicen fungerade ljusvredet på ett enligt mig bra sätt. Kör ofta på parkeringsläget för då lyser p-ljus och drl tillsammans. Efter uppdateringen går inte detta längre. När man står stilla med bilen och luset i parkeringsläget så lyser bara p-ljus, när man kör iväg så tänds drl och p-ljus slocknar både fram och bak, när bilen blir stillastående igen tänds p-ljus igen och drl slocknar. Med den här mjukvaran är det ju bara auto som går att använda.

Vill bli av med denna nya mjukvara, går det? Ogillar när funktioner på bilen bara ändras sådär.

Mvh Michael
Okej som jag förstår rätt så fungerar DRL i parkeringsljus läget när man kör med bilen. :???:
Det var det jag tyckte när jag körd bakom en bil i fredags... så DRL fungerar när bil rullar och resterande ljus släkts.

skönt att fler ha regerat på detta :D
Har du pljus läget på så släcks baken helt när du kör, stannar du går den över till vanligt p-ljus dvs den stänger drl fram o tänder baken,
Jeg kjører (med ny programvare) 0 på dag og Auto på når det begynner å nærme seg mørkt. 0 hele døgnet mellom 16. mai – 27. juli, takk til midnattssol. :wink:
Hej
Jag pratade med min tekniker idag men han har inte fått nåt svar,kan inte fler gör som jag gjorde och gå in på supportsidan http://support.volvocars.com/se/Pages/k ... x#showform och klaga på detta så det kommer från flera håll
uploadfromtaptalk1455651588038.jpg
uploadfromtaptalk1455651588038.jpg (51.36 KiB) Visad 456 gånger
Såhär gjorde jag på min taxi för att komma runt problemet. Nu går det inte att släcka helt bak, dessa led är kopplade på spänning. Nu kan jag köra på 0 så lyser dessa bak och drl fram.
Hej
Jag besökte Volvo idag ang DRL och frågade om det hänt nått i Göteborg, men inte ett svar ännu.
Bilen har snart gått 2000 mil sedan jag fick detta vid 6000 mil servicen.
Är det någon fler som är på dom om detta?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej! Jag har samma problem med min bil.. så[…]

6000k är inte blått, det är s&ar[…]

XC70 D4 Brusten multirem.

Jag skulle absolut bytt generatorns frihjulslager […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo s[…]