Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Du får höra ifall han är villig att pruta bort fraktkostnaden om du köper med vingen :D
Ja, vi får se vad han svarar på mitt mail imorgon.

Skrev till han att i mitt första mail att jag tyckte att 700kr var lite dyrt för en skärm med en skada, främst för att frakten ligger på 300kr. Det blev bara svaret "skärmen kostar 700 och frakten 300." :roll:

Tycker dock inte det är lika farligt längre, då det bara var en liten näst intill osynlig bula. När det står en skada i beskrivningen väntar man sig ju något synligt... :)
Ja tyvärr så verkar dessa jäkla skrotar vara omöjliga att pruta med blir bara så trött på dessa skrotar som inte har självplock utan dom trissar på priserna bara för att dom tar bort delen :-(O)

Du har ingen skrot med självplock i närheten skulle tro att du knappt behöver betala ens 300kr för en skärm då :).

Är rosten på insidan där innerskärmen har suttit så kan du ju slipa och lägga på lite färg så att inte rosten sprider sig :)
Nja, vetefan om jag skulle vilja stå på en självplock och ta bort en skärm... Inte den här årstiden iaf...
Så jävla roligt är det ju inte, då stötfångaren måste bort, blinkers bort(ok, det är ju iaf enkelt), frontkorgen måste lossas, popnitarna måste borras bort(vilket är mindre roligt om man har en stor borrmaskin, då lär man bort med hjulet också...), och slutligen bort med alla bultar som håller skärmen...
Jag har gjort den operationen 3 gånger, lika jäkla drygt varje gång :lol:
Lucif3r skrev:Nja, vetefan om jag skulle vilja stå på en självplock och ta bort en skärm... Inte den här årstiden iaf...
Så jävla roligt är det ju inte, då stötfångaren måste bort, blinkers bort(ok, det är ju iaf enkelt), frontkorgen måste lossas, popnitarna måste borras bort(vilket är mindre roligt om man har en stor borrmaskin, då lär man bort med hjulet också...), och slutligen bort med alla bultar som håller skärmen...
Jag har gjort den operationen 3 gånger, lika jäkla drygt varje gång :lol:
Ja just det den sitter skruvad bakom fronten :mrgreen: Nä det är väl inte det roligaste att stå ute och göra nu men snart kanske våren och värmen kommer då blir det lite roligare att stå ute och skruva :)
Jaha, då har man skickat efter framskärm och vinge till bilen. Slutade på 1500:- med frakten, vilket jag faktiskt inte tycker är jättefarligt! :)
Framskärm 700:- och vinge 500:-. De skickar delarna i samma paket, så frakten blev 300:-. :)

Tycker faktiskt jag gjort en bra affär! Vågar knappt tänka på vad det skulle kosta nytt. Då är de ju inte ens lackade heller. Dessa är ju i min färgkod.

Får vi se hur mycket jobb det är på skärmen innan den åker på. Vingen har en liten repa, men det kan jag leva med. Det är ju trots allt inte en sping ny bil. :wink:

Ska in till Liljas här i veckan och se vad dom ska ha för nya popnitar till inner-skärmen, då de ju måste borras ur vid byte.
Vparts ska ha 8:- st, vilket inte låter så farligt. Frakten är dock över 60:-... :-O) :roll:
Kanske finns på skruvat eller mekonomen också, har faktiskt inte kollat. De ska ju vara plastbeklädda antar jag. Har gott om popnitar hemma annars, men det är vanliga blanka.
DayDreamer skrev:Ja tyvärr så verkar dessa jäkla skrotar vara omöjliga att pruta med blir bara så trött på dessa skrotar som inte har självplock utan dom trissar på priserna bara för att dom tar bort delen :-(O)

Du har ingen skrot med självplock i närheten skulle tro att du knappt behöver betala ens 300kr för en skärm då :).

Är rosten på insidan där innerskärmen har suttit så kan du ju slipa och lägga på lite färg så att inte rosten sprider sig :)
Det tycker inte jag är så konstigt däremot. Jag skulle också ta mer betalt om jag plockade bort en sak själv för försäljning, men jag fattar vad du menar. :wink: Det blir ju genast lite billigare om man plockar bort själv.

Nygärde bilskrot har nog ingen självplock längre, men så brann det ju där för ett par år sen. Bildelslagret returen har sin stängd för tillfället har jag sett och den här på Öland vet jag faktiskt inte.
Det verkar ju lite som att självplockarna är lite utdöende...

Mitt största problem är väl tiden. Har svårt att få folk att fatta att jag inte kan ta ledigt som dom. Jag har t.ex. aldrig varit iväg utomlands på semester. Vi brukar åka upp till Uppsala ett par dagar om året, annars är det ju bara jobb.
Jag har valt ett jobb som är väldigt tidskrävande. Morgonpasset börjar vid 05:30 och dagen slutar vid 18:00. Är det däremot skörd eller vår/höstbruk kan jag jobba till 23:00 ibland in på morgondagen. :wink:

Därför är möjligheten att beställa hem delar det bästa för mig! :-)-)

Ska ta en titt på rosten sen. Det ser inte ut att vara så farligt!
Lucif3r skrev:Jag har gjort den operationen 3 gånger, lika jäkla drygt varje gång :lol:
Kommer du och gör den åt mig då? :lol: :-)-)

/Danne
Kan säga att Popniten på Helmia (Volvo) här skulle dom ha 28kr styck för :shock: :-(O) Jag behövde 19st så ja hm nej tack :P Inte betalar jag 532kr för några jäkla pop nit :evil: Köpte mina på Biltema ser exakt ut som original så dom kan jag rekommendera och dom är svinbilliga jämfört mot Volvo. Dessa var det som jag köpte :D http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve ... 000032460/

Då har du en del att göra framöver men först så måste ju paketet komma fram till dig. Tycker att 1500kr inte var så farligt för vinge och skärm det tråkigaste är ju den där jäkla frakten som man glömmer bort jämt.

Haha ja tiden den är för kort det är inte bara utan det är alltid massa för beredelser och sen så ska allt ta tillsvara på
DayDreamer skrev:Kan säga att Popniten på Helmia (Volvo) här skulle dom ha 28kr styck för :shock: :-(O) Jag behövde 19st så ja hm nej tack :P Inte betalar jag 532kr för några jäkla pop nit :evil: Köpte mina på Biltema ser exakt ut som original så dom kan jag rekommendera och dom är svinbilliga jämfört mot Volvo. Dessa var det som jag köpte :D http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve ... 000032460/

Då har du en del att göra framöver men först så måste ju paketet komma fram till dig. Tycker att 1500kr inte var så farligt för vinge och skärm det tråkigaste är ju den där jäkla frakten som man glömmer bort jämt.

Haha ja tiden den är för kort det är inte bara utan det är alltid massa för beredelser och sen så ska allt ta tillsvara på
28kr!? :shock: Det var det jävligaste! Satt faktiskt och tittade på biltemas popnitar alldeles nyss, så det blir nog såna. :D

Ja, frakten glömmer man ju alltid bort. Man tänker ju bara på vad sakerna kostar. :roll: Som du säger så var det väldigt billigt. Har kollat runt lite på datorn efter nya skärmar (pirat) och de går ju på mellan 2000 och 2500kr olackade. :|

Jo, du! Ibland önskar man tiden stod still... :roll:
Bonden1989 skrev:
Lucif3r skrev:Jag har gjort den operationen 3 gånger, lika jäkla drygt varje gång :lol:
Kommer du och gör den åt mig då? :lol: :-)-)

/Danne

Skulle tro att det blir "lite" dyrare för dig än att lämna in hos volvo. sisådär 10-20ggr dyrare :lol:

Jag gav f.ö. 2500kr för min nya vinge, lackad och klar, till gamla 945an. Vingen gick lös på 1800 tror jag, och 700 för lacken. Bör inte vara några direkta nyprisskillnader mellan 855/V70-vingen och 7/945-vingen.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 55

Så det blev så till slut. Ytterligare […]

Tack för svar. Tittade på att byta lyk[…]

Nya kontaker med Volvo , men nu säger dom sig[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]