Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kvistxxl
DayDreamer skrev:Ok då gäller det bara att hitta ett instrumenthus med färddator på någon skrot men det ska inte vara så svårt dom är väldigt vanliga :)

Precis, får hoppas på det bästa! :)
av kvistxxl
Lucif3r skrev:Som jag skrev tidigare... Du har 2 alternativ: Programmera om ditt nuvarande instrument hus hos volvo, eller köpa nytt hus på skroten som redan har färddator aktiverad.
Ja ska höra med volvo om hur mycket de tar för att programmera om!
Användarvisningsbild
av taxi
Att låta Volvo göra det är nästan att föredra. Returbilen tog 300 kr sist för ett hus, men då måste du plocka bort och montera själv. Har du krockkudde på passagerarsidan fram så är det ytterligare lite bökigare.
av kvistxxl
taxi skrev:Att låta Volvo göra det är nästan att föredra. Returbilen tog 300 kr sist för ett hus, men då måste du plocka bort och montera själv. Har du krockkudde på passagerarsidan fram så är det ytterligare lite bökigare.
Jo det lutar lite mer åt det hållet, även om det svider lite till i plånboken så är det nog värt det :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nja, det är väl inte bökigare med passagerarkudde än utan... Det enda man måste tänka på är att koppla ur batteriet och vänta minst 30min innan man börjar skruva av brädan. Sen givetvis vara lite försiktig när man skruvar just i det området...

Det är väl kanske 1h jobb inkl. väntetiden. Utan väntetiden så tar det väl en kvart kanske. Jag har haft av min bräda så många gånger att jag gör det på 10 :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Om det blir så att du byter instrumenthuset så rekommenderar jag dig att köpa Haynes handboken står där väldigt bra hur man tar bort instrument brädan om du är osäker :)
av kvistxxl
Lucif3r skrev:Nja, det är väl inte bökigare med passagerarkudde än utan... Det enda man måste tänka på är att koppla ur batteriet och vänta minst 30min innan man börjar skruva av brädan. Sen givetvis vara lite försiktig när man skruvar just i det området...

Det är väl kanske 1h jobb inkl. väntetiden. Utan väntetiden så tar det väl en kvart kanske. Jag har haft av min bräda så många gånger att jag gör det på 10 :P
Ja det smidigaste är ju att lämna in den så riskerar man inget heller :D
av kvistxxl
DayDreamer skrev:Om det blir så att du byter instrumenthuset så rekommenderar jag dig att köpa Haynes handboken står där väldigt bra hur man tar bort instrument brädan om du är osäker :)
Tack för tipset, får kolla upp den! :)
installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]