Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crstonetto
Nja det jag menar är mattan eller vad jag skall kalla det för som ligger innanför luckan runt påfyllningsröret bla om någon förstår vad jag menar?!
Användarvisningsbild
av börne
crstonetto skrev:Nja det jag menar är mattan eller vad jag skall kalla det för som ligger innanför luckan runt påfyllningsröret bla om någon förstår vad jag menar?!
Ta en bild på det du undrar över & lägg upp här så är det lättare att svara, kolla på sin egen bil & jämföra osv. För nu när du skriver "matta" vet jag inte riktigt vad jag ska kolla efter ?:-/

Men om jag kommer ihåg ska jag ta en bild på hur det ser ut innanför luckan på min.
Användarvisningsbild
av fjohan82
TS menar väl att plasten runt tanklocket/påfyllningsröret är lös och inte det som sitter på själva luckan. Om jag har förstått saken rätt...
av andersuw
crstonetto skrev:Nja det jag menar är mattan eller vad jag skall kalla det för som ligger innanför luckan runt påfyllningsröret bla om någon förstår vad jag menar?!
Jo, jag förstår vad du menar. Men om det är den du menar, varför sa du då "ja precis" när fjohan82 pekade på en helt annan del (den jag pratade om i föregående inlägg)? Sedan undrar vi nog allihop varför du helt enkelt inte kan åka tillbaka till verkstaden och be dem sätta fast det som sitter löst.

Den "matta" som omgärdar påfyllningsröret sitter i vart fall också fast på min bil. Exakt hur vet jag inte.
av crstonetto
Problemet för mig är att om jag måste åka förbi verkstaden så måste jag ta ut en semesterdag för att kunna göra detta och därför jag ville kolla om detta sitter löst eller inte innan jag kontaktar verkstaden. Jag skall även försöka åka förbi någon volvo återförsäljare i morgon och kolla på en annan bil. Hur jag märkte att den satt löst var när jag skulle dra ut pumpen när jag tankade. Tack för er underbara hjälp som vanligt.
av cribba
Ta ut en semesterdag?
Du har ju en Bilia verkstad på Dalvägen, granne med Robbans Pizza och mitt emot Gula Villan.
Bara åka förbi där och kolla med dem
av least
andersuw skrev:Sedan undrar vi nog allihop varför du helt enkelt inte kan åka tillbaka till verkstaden och be dem sätta fast det som sitter löst.
Detta är återkommande på detta forum, verkstaden gör fel och då vill ägaren rätta till felet själv för att det är så jobbigt att åka tillbaka till verkstaden.
Denna typ av kundmissnöjdhet måste Volvo (centralt) ta till sig, deras ÅF och verkstäder håller inte måttet och dessutom drar kunder sig för att klaga.
Verkstaden ska hålla kunden skadelös (lånebil eller ersättning för förlorad arbetsinkomst.) Varför ska man annars anlita märkesverkstäder?
av crstonetto
Precis som least skriver så drar man sig att åka tillbaka eftersom det är jag som kund som får besväret och som det är i mitt fall så har jag bil buren tjänst och kör en caddy i jobbet och skall jag kunna ta min bil till verkstaden så måste jag ta ledigt eftersom verkstäderna är öppna samma tider som jag jobbar tyvärr. Hur som helst så fick jag lite tid över idag och åkte förbi Bilia Tumba i em och dom kunde ta bilen på en gång så det var bara att jäkta hem och byta bil och åka dit med Volvon. Det visade att dom ej knäppt dit 2 knäppfästen på insidan. Dom fick riva innerskärmen och gå ifrån insidan. Vill bara igen tacka alla och tacka för detta underbara forum.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag är nog lite bortskämd som kan ställa bilen hos min Volvohandlare och sen gå sju-åtta minuter till jobbet.
Men de ska flytta i år. Till tomten som ligger granne med jobbet...

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]