Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
Kan någon förklara varför Volvo säger att jag inte kan komplettera Min MY14 V40 Cross Country D2 Summum med dessa PCC fjärrnycklar jag har ju bövelen en Keyless funktion som standard vad är problemet, istället erbjuds jag uppdatera Mjukvatan i de befintliga nycklarna och ha typ Kryp avstånd från bilen innan de tydligen slutar sända så bilen reagerar, enbart för att få vara lagom bekväm och slippa "Bryta mig i bilen vid -18 och Snö å Is för att slå på direktstarten :(,eller är det Helmias reservdels killar som är dåligt uppdaterade på vad som går att "para ihop", efter alla odds och Volvo diskussioner så ska ju detta vara vardag för Volvo att skyffla in mjukvara i dessa nya PCC nycklarna och ha ett 01 samtal med Bilens Hjärnkontor och Wooops så är det helt plötsligt 100-300m räckvidd och flera tusenlappar fattigare ,men inte på Volvos Reservdelbutik i KSD, Näääää dessa nycklar är inte kompatibla med din bil,,Vaaaaaaaaaaf-n... NÅN HJÄLP MIG REDA UT DENNA SOPPA..

Med vänlig hälsning// Fire Volvo V40 D2 Summum Cross Country-14, 2510mil
Verkar inte gå något bra med denna nyckel uppgradering utan att bli skinnad inpå märgen, så jag kör på "Tysk ingenjörs konst" Autoplugin.de . det blir kanon och hur billigt som helst,jämfört med Volvos ihopkok som är omständigt å J---igt Dyrt...
Ha de bäst Mates..
Användarvisningsbild
av andreas 80
Förlåt men jag förstår inte vad du vill göra?
Dessutom får du nog mer svar om du flyttar till V40 delen av forumet.

Du har summum, du har keyless så långt är jag med.
Trodde att man även hade PCC nycklar om man har keyless.

Är det att du vill ha möjlighet att starta värmaren från fjärrnyckeln du är ute efter??
Isåfall är det samma mjukvara oavsett om du har standard eller PCC nycklar, kostar någon tusenlapp tror jag.
Med standard nyckeln har du iallafall hyfsad räckvidd, den bil jag testat med funkade det på 10m håll genom fönster utan problem.
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]