Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
Jag har ett problem med min dice.
Den är instalerad och allt fungerar enligt datan och vida 2014D fungerar.
Nu är det så att dice programet hittar inte dicen och jag kan inte kopla i hop dom så jag kan köra den i vida och läsa ut felkoder.
Nån som har haft detta problem?
av ThunderAce
nyligen inköpt och installerad?

eller

har du haft den länge och har den funkat tidigare?
av ThunderAce
har du installerat rätt drivrutin för den nya DICEn och är det rätt firmware för DICEn på plats?
av volvo244gle
Hur ser DiCE'n ut när den är inkopplad? Blinkar "Firmware status" grönt?

Finns den med i Enhetshanteraren, och hur ser det ut om du kör diagnostikprogrammet som ska ligga under "DiCE" på startmenyn?

I jämförelse så ser det ut såhär på min maskin (virtuell installation av Win 7 Pro) med en fungerande DiCE ansluten:
Win 7.png
Win 7.png (73.16 KiB) Visad 1898 gånger
av o0kungen0o
Detta är en kina kopiadå.
Firmware status lyser.
och i enhetshanteraren så står den som : Silicon labs CP210x USB to UART Bridge(COM4)

Och går jag in i dice programet som du har bild på åvan så står det att den inte är inkoplad.
Får inte upp några uppgifter i det programet om dicen.
av fredriknilsson
Lyser det bara med blå lampor? Jag köpte en Dice från Kina med halva innanmätet mot en original. Tydligen finns det de som bara emulerar en Dice. Då krävs rätt drivrutiner för att få dem att fungera i VIDA. De har några nackdelar men för felkodsläsning och nollning av felkoder fungerar de
av andersuw
o0kungen0o skrev:Detta är en kina kopiadå.
Finns inget annat. Även originalet tillverkas i Kina även om det är designat av SETEK i Mölndal. Men det är skillnad på kopia och kopia. Lite info om den saken här.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS