- lör 12 maj 2007, 23:25
#104081
Det gäller en 850 GLT från 92.
Ja du, har ju tidigare skrivit inlägg här om att gasen verkar konstig på min bil. Ibland känns det som om man får mer tryck genom att lätta på foten lite, men är inte riktigt säker.
Har i alla fall bytt:
Bränslefilter
Rotor och Fördelarlock (tro mig, det behövdes)
Tändstift
Säker fler saker, men nu minns ja inte.
Så till min fråga, ni andra som kör likadan 850 med 170 hästars motorn i, hur slö eller pigg känns er bil? Tycker själv min har en hyffsad jämn accelration upp till en 140-160 km/h (ingen kraftig, men i alla fall jämn). Därefter när man lägger i 5:an händer inte mycke. Tycker det tar en evig tid innan den kommer upp i en 200... Knappt lyckats få den mycket högre. Detta förbryllar mig, tyckte bilen kändes piggare för några månader sen när ja köpte den.
Jämför med min gamla kadett från 88 med 2,0 GT motorn i på hela 115 hk. Den var faktiskt likvärdig volvon, kan det vetkligen stämma? Fick upp opeln i 208 km/h, provade på samma sträcka med volvon, men den klättrade knappt över 200. Va är det frågan om?
Är volvon så pass tyngre, eller beror det som sagt på ett fel?
Vet inte var jag ska börja? Med det vridet ja har borde ja ha en mycket bättre accelration tycker ja jämfört med en 2 liters 4:a.
Har provat å lossa alla kontakter ja hittat å gjort rent dem men utan resultat. Har inte hittat nån vakumläcka. Funderar på om tändningen kanske står fel? Eller vad tror ni?
Ja du, har ju tidigare skrivit inlägg här om att gasen verkar konstig på min bil. Ibland känns det som om man får mer tryck genom att lätta på foten lite, men är inte riktigt säker.
Har i alla fall bytt:
Bränslefilter
Rotor och Fördelarlock (tro mig, det behövdes)
Tändstift
Säker fler saker, men nu minns ja inte.
Så till min fråga, ni andra som kör likadan 850 med 170 hästars motorn i, hur slö eller pigg känns er bil? Tycker själv min har en hyffsad jämn accelration upp till en 140-160 km/h (ingen kraftig, men i alla fall jämn). Därefter när man lägger i 5:an händer inte mycke. Tycker det tar en evig tid innan den kommer upp i en 200... Knappt lyckats få den mycket högre. Detta förbryllar mig, tyckte bilen kändes piggare för några månader sen när ja köpte den.
Jämför med min gamla kadett från 88 med 2,0 GT motorn i på hela 115 hk. Den var faktiskt likvärdig volvon, kan det vetkligen stämma? Fick upp opeln i 208 km/h, provade på samma sträcka med volvon, men den klättrade knappt över 200. Va är det frågan om?
Är volvon så pass tyngre, eller beror det som sagt på ett fel?
Vet inte var jag ska börja? Med det vridet ja har borde ja ha en mycket bättre accelration tycker ja jämfört med en 2 liters 4:a.
Har provat å lossa alla kontakter ja hittat å gjort rent dem men utan resultat. Har inte hittat nån vakumläcka. Funderar på om tändningen kanske står fel? Eller vad tror ni?