- lör 13 feb 2016, 20:06
#1048108
Det är antingen volvo och programmera om sitt nuvarande hus som gäller, eller köpa ett begagnat hus på skroten som har färddator aktiverad redan. Har du knappen så behöver du ingen mer utrustning.
Problemet med det sistnämnda är ju då att mätarställningen är lagrad i huset, så man bör ju leta reda på ett hus som gått ungefär lika långt som ens egna. Annars blir ju mätarställningen missvisande.
Men om man dokumenterar bytet och skriver upp milen på det gamla resp. nya huset så är det ju inte mycket att oroa sig för. Går säkert få besiktningen att skriva in 'rätt' mil i protokollet om du tar med dig denna dokumentation.
Väljer du att köpa nytt begagnat hus från skroten, tänk på att du kan ENBART använda dig av x70 hus 97-98, 99-00 fungerar INTE på en 97-98a, och vice versa.
Detta kan du se på själva huset, då det står "MAX" på bränslemätaren på 99-00, medans det står "70" på 97-98.
Problemet med det sistnämnda är ju då att mätarställningen är lagrad i huset, så man bör ju leta reda på ett hus som gått ungefär lika långt som ens egna. Annars blir ju mätarställningen missvisande.
Men om man dokumenterar bytet och skriver upp milen på det gamla resp. nya huset så är det ju inte mycket att oroa sig för. Går säkert få besiktningen att skriva in 'rätt' mil i protokollet om du tar med dig denna dokumentation.
Väljer du att köpa nytt begagnat hus från skroten, tänk på att du kan ENBART använda dig av x70 hus 97-98, 99-00 fungerar INTE på en 97-98a, och vice versa.
Detta kan du se på själva huset, då det står "MAX" på bränslemätaren på 99-00, medans det står "70" på 97-98.