Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crstonetto
Hej på er. Har haft bilen inne för plåtskada bla på höger bakskärm innan tanklocket och märkte idag att klädsel eller vad jag skall kalla det för sitter aldelles löst efter verkstadsbesöket och har inte märkt att det var så innan. Är det någon som har någon bra bild hur denna är fastsatt?
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Mvh crsronetto
Användarvisningsbild
av börne
Vad är det för bil? I din profil står det att du har den äldre generationens V70 & du ställer frågan i den som gäller för den nyare generationen.

Men är det nåt som inte stämmer efter verkstadsbesöket är det ju bara att åka dit & påpeka detta.
av andersuw
crstonetto skrev:Hej på er. Har haft bilen inne för plåtskada bla på höger bakskärm innan tanklocket och märkte idag att klädsel eller vad jag skall kalla det för sitter aldelles löst efter verkstadsbesöket och har inte märkt att det var så innan. Är det någon som har någon bra bild hur denna är fastsatt?
Menar du klädselpanelen på sidan av lastutrymmet? Du hittar i så fall en bra beskrivning av hur den är fastsatt i monteringsanvisningen för eluttag där bak. Se här.
av crstonetto
Nej jag skall försöka vara mer tydlig. Det gäller innanför tanklocket. När jag tankade idag märkte jag att det satt löst när jag hade pumppipen i hålet och tankade. Vet inte bättre hur jag skall förklara det tyvärr
Användarvisningsbild
av fjohan82
crstonetto skrev:Nej jag skall försöka vara mer tydlig. Det gäller innanför tanklocket. När jag tankade idag märkte jag att det satt löst när jag hade pumppipen i hålet och tankade. Vet inte bättre hur jag skall förklara det tyvärr
Du menar nummer 3?
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321
av andersuw
crstonetto skrev:Ingen som vet?
Jag antar att du menar hur tankluckan sitter ihop med sin "klädsel", det vill säga den plastbit innanför tankluckan som utgör fäste för luckans gångjärn. Såvitt jag kan se i VIDA är den fastsnäppt på själva luckan. Det finns som ett litet jack i bakkant av "klädseln" (jag menar den kant som pekar bakåt när luckan är stängd) som man skall stoppa in en skruvmejsel i för att ta bort den från själva luckan. Det framgår inte riktigt hur man skall peta eller bända med mejseln och jag har inte gjort några försök att prova. Hur som helst sitter min "klädsel" ordentligt fast i luckan. Inget glapp.

Noteras bör att konstruktionen i min bil (V70 D4 -15) inte riktigt ser ut som på den bild fjohan82 länkade till. Bilden i länken stämmer med den som finns i VIDAs reservdelskatalog. Men i de bilder VIDA tillhandahåller under rubriken montering/demontering ser det lite annorlunda ut och stämmer bättre med hur det faktiskt ser ut på bilen, i vart fall min.

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]