Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Makaronen85
Nybliven ägare till en svart v60 -14 , så skulle vilja skydda bilen lite mer än vad dom stänkskydden (om man ens kan kalla det stänksydd) som sitter original,

Skulle vilja veta om stänkskydden från "icke-Facelift" modellen passar på dom nyare v60in?
på vissa sidor finns det bara stänkskydd till v60 -10-13 årsmodeller. hittar ingen som bara har från -14 och uppåt, förutom hova.com som har skrivit ut på sin sida att deras stänkskydd fram är från 2010-2015 så kommer dessa passa?

bak är de samma mellan både facelift och icke facelift?

tack på förhand, mvh Markus
Användarvisningsbild
av benny10
Det är samma till alla V60. Finns dock två olika utföranden att välja bland fram.

Model 1: VF 31353520 HF 31353521

Model 2: VF 31265331 HF 31265332

Bak är det VB 31265333 och HB 31265334.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Fram finns det minst "läppen" vilken enbart skyddar kanten, och den lite större som skyddar en dm eller 2 av tröskeln. Ingen av dom är speciellt bra dock. Jag hade lilla typen när jag köpte min och har bytt till stora nu i vinter. Det ska av både fram och bak inför slmmaren dock, ser rätt så "by-raggarn" ut tyvärr. Bak är de dessutom helt raka, gud vet vem som designat dom till en v60.
av Makaronen85
TommyP86 skrev:Fram finns det minst "läppen" vilken enbart skyddar kanten, och den lite större som skyddar en dm eller 2 av tröskeln. Ingen av dom är speciellt bra dock. Jag hade lilla typen när jag köpte min och har bytt till stora nu i vinter. Det ska av både fram och bak inför slmmaren dock, ser rätt så "by-raggarn" ut tyvärr. Bak är de dessutom helt raka, gud vet vem som designat dom till en v60.
Tack för svar!
Nej snygga är dom kanske inte direkt, men dom små som sitter original ser ut som stora som har gått sönder eller liknande...
Men vill skydda så gott de går då jag har svart merallic.

Vart ifrån har du köpt dem "stora" skydden ifrån?
av Lemerok
Jag har också kikat lite på stänkskydd, lite dåligt med bilder på de varianter som finns dock.
Vore väl trevligt om det stänker upp lite mindre, men det måste ju se bra ut med, annars får det vara. :D

Denna variant verkar vara standard till V60 och S60, den jag kikat på, ser ganska diskret ut.
Kostar 480 kr för fram och 480 kr för bak.
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic

Om någon har bilder på hur det ser ut monterat, släng gärna upp.
av Lemerok
Tack för bilderna, ser ut som limtejpen släppt i fram?
Hoppades på att passformen skulle vara bättre, ser lite sådär ut.
Får fundera vidare, kanske blir först till nästa vinter för mig.

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]

Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]