Tippo skrev:Hur viktigt är det att det är samma nummer på bränsleboxen? Den som satt i donatorbilen hade andra nummer än den som sitter i min riktiga bil. Det sitter ju likadan motor i båda, enda skillnaden är att det är en -89 manuell istället för -88b automat som jag har. Kan jag ha sönder nåt om jag provar med den andra?
Du kan inte ha sönder något, dom är för lika för det. Däremot fungerar manuell och automat lite olika. -88B och -89 ska vara samma, -88B är ju egentligen en tidig -89-a
Min yngsta dotter körde några år med min mors Mitsubishi Lancer GLXi -90. Boxen för insprutning en gick sönder (förmodligen fukt i den). Köpte en begagnad som skulle vara till en exakt likadan bil, samma årsmodell. Bilen gick att köra men det kändes som tändningen stod fel. Kollade upp det noga och kom fram till att just -90 hade Mitsubishi det året 2 st nästan identiska Lancer 1,6 GLXI. Tror det skilde några hk och förmodligen något annat. Jag plockade då isär den "gamla" boxen och "topsade" den på alla lödpunkter. Den var lite "ärgad" också. Sedan gick den motorn igen. Något år senare såldes den, forfarande fullt fungerande och nybesiktigad.
Mvh
Lennart