Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Hilmer skrev:Lägger också min röst på 60/40, men man bör då även byta till dämpare avsedda för detta då original kan "slå igenom" och förstöra dämparen helt och hållet. Så det bästa alternativet är ju så klart att köpa en komplett chassisats, sänkningssats ihop med dämpare som är avsedda för 60-sänkning fram.
Jag jämförde mina dämpare och det skiljde 40mm i kolven på original och mina hårdare/kortare dämpare.

Så här ser min ut med 60/40 sänkning.

Bild
Här var ju 60/40 riktigt snyggt faktiskt, ser inte alls så framtung ut som på 7/900.
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag hade en 40mm sänkning på en 854 Turbo -95. Lesjöfors fjädrar med original dämpare. Inga fel alls faktiskt.

Köpte en 60/40 sats till min V70R -98. Beställde den från chassit.se G&M gula dämpare och röda fjädrar hårdaste alternativet.
Länken ovan till Vparts liknar den jag hade väldigt mycket. Ja va riktigt nöjd. Minns inte va jag betalade men de va inte mycket.
60/40
Bild

Bild

Rumpaaa
Bild
Användarvisningsbild
av Hilmer
pierre71 skrev:
Är du nöjd med den sänkningssatsen.
Helt klart!
Jag har dock efter 13 000mil fått byta de bakre fjädrarna eftersom båda två gick av vid infästningen, men efter alla dessa mil så är det nästan ändå dags att byta ut allt igen! ;)
installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]